تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 27 فروردین 1392
فریز کردن اعصاب برای از بین بردن دردهای عصبی

  فریز کردن اعصاب برای از بین بردن دردهای عصبی

با توجه به اطلاعات بدست آمده از سی و هشتمین نشت علمی سالانه رادیولوژی مداخله ای در New Orleans ، با استفاده از یک توپ کوچک یخی می توان درد مزمن ناشی از اعصاب اسیب دیده را دریک روش درمانی رادیولوژی مداخله ای به نام cryoneurolysis کاهش داد.
امتیاز: Article Rating

 

به گزارش بنیان و به نقل از medicalxpress ؛ روش cryoneurolysis می تواند پیامد های بزرگی برای میلیون ها نفر که از درد های غیر قابل تحمل و درمان ناپذیرعصبی رنج می برند داشته باشد.این روش یک گزینه درمانی مناسب برای درمان دردهای پایدار و مزمن می باشد و این امکان را فراهم می کند که با کمترین دوز داروهای ضد درد بهبودی حاصل گردد.
بیش از 15 میلیون امریکایی و اروپایی از neuralgia ( درد های عصبی مزمن) که بر اثر دیابت ، اعمال جراحی و یا صدمات وارد آمده به اعصاب ایجاد شده رنج می برند.این افراد اغلب برای درمان از داروهای ضد درد استفاده می کنند که دارای عوارض جانبی قابل توجه می باشند و به طور کامل باعث تسکین درد نمی شوند.در روش  Cryoneurolysis از یک کاوشگر کوچک استفاده می شود که از 10-  تا 16- درجه سلسیوس سرد می شود و یک لایه یخ را در امتداد لایه بیرونی عصب ایجاد می کند.این حالت باعث وقفه در سیگنال های درد به مغز شده و باعث کندی و یا از بین رفتن درد می شود علاوه بر اینکه در طول زمان باعث می شود تا اعصاب آسیب دیده به رشد خود ادامه دهند.
در این مطالعه 20 بیمار که دارای انواعی از سندروم neuralgia بودند تحت درمان به روش Cryoneurolysis قرار گرفتند و میزان درد  با استفاده از یک پرسشنامه به ترتیب یک هفته و یک  ماه و سه ماه بعد از درمان مورد بررسی قرار گرفت. قبل از درمان شدت درد به طور متوسط از 8 واحد در 10 بود که یک هفته پس از درمان به 2.4 واحد کاهش یافت.و تسکین درد برای  مدت 2 ماه پایدار باقی ماند.این درد پس از 6 ماه به علت باز سازی شدن عصب به 4 واحد از 10 افزایش یافت . دکتر William Moore  در این باره توصیه کرد که این روش تا بهبودی کامل باید برای هر بیماری تکرار شود و طی این مدت یک ساله ممکن است بیمار همچنان درد را داشته باشد.
پایان مطلب /
 

 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه