تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 27 فروردین 1392
یخ درمانی سرطان ریه را درمان می کند

  یخ درمانی سرطان ریه را درمان می کند

با توجه به اولین نتایج به دست آمده از مطالعه cryoablation، که در سی وهشتمین نشست سالانه انجمن رادیولوژی در نیواورلئان ارائه شده است، تکه های منجمد یخ به راحتی می تواند تومورهای سرطانی راکه به ریه ها گسترش یافته است، از بین ببرد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress؛ دکتر David A. Woodrum، نویسنده مطالعه ورادیولوژیست کلینیک مایو در روچستر گفت: "Cryoablation به عنوان یک درمان بالقوه برای سرطان هایی است که از قسمت های دیگر بدن به ریه ها منتقل می شود و می تواند طول عمر بیماران را افزایش دهد، ممکن است که ما قادر به درمان سرطان نباشیم، اما با cryoablation حداقل می توانیم روند آن را آهسته کرده و اجازه دهیم بیماران با کیفیت بیشتری از زندگی  لذت ببرند. درمان بیماری های متاستاتیک ریه مشکل بوده و اغلب نشان دهنده پیش آگهی بد برای بیماران می باشد.
در نتایج اولیه این مطالعه، 22 نفر با مجموع 36 تومور طی 27 جلسه cryoablation تحت درمان قرار گرفتند. پیگیری سه ماهه نشان داد که  Cryoablation در کشتن  100درصد تومورها موثربوده است. پیگیری شش ماهه در5 تا از 22 بیمار (23 درصد) نیزنشان داد که تومورهای درمان شده عود نکرده اند. Cryoablation توسط یک رادیولوژیست و با استفاده ازیک پروب کوچک سوزن مانند در داخل پوست بر روی تومورهای سرطانی ریه با تصویربرداری پزشکی انجام می شود. این تومورها گسترده شده و یا متاستازیافته به ریه از سرطانهای اولیه در مناطق دیگر بدن ایجاد می شوند. هنگامی که درموقعیت تومورها، نوک پروب با گاز تا منفی 100 درجه سانتیگراد سرد می شود، بلورهای یخ می توانند با وقفه در عملکرد سلول سرطانی و حفاظت از بافت های سالم اطراف، بافت ظریف ریه را از بین ببرند. با توجه به عوارض کم، cryoablation ریه امیدوار کننده به نظر می رسد.
Woodrum گفت: "بسیاری از این بیماران می توانند روز پس از درمان با cryoablation به خانه بازگشته و فعالیت های عادی خود را از سرگیرند. او اشاره کرد که محققان در نظر دارند این  بیماران را تا پنج سال پی گیری کنند.
Woodrum گفت: با وجودیکه cryoablation برای درمان متاستاز سرطان ریه توسعه یافته، آینده آن روشن تر به نظر می رسد.
 

ثبت امتیاز
نظرات
دوشنبه, 14 بهمن,1392

لیلا عرب

با سلام <br />درمان موفقیت آمیز انواع سرطان ها یستگی به درجه پیشرفت بیماری یا stage بیماری دارد در stage های بالا مانند 3 و 4 درمان قطعی امکان پذیر نیست و تنها درمان علامتی توسط پزشکان انجام می شود.در خصوص یخ درمانی و تاثیر آن اطلاع موثقی در دست نیست!

دوشنبه, 14 بهمن,1392

امیر

با سلام . سوالی از حضورتون داشتم : ایا شیوه درمان سرطان ریه با یخ در ایران امکانپذیر است و یا خیر؟ در مجموع امکان معالجه سرطان ریه چند درصد موفقیت امیز است؟ با تشکر

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه