تاریخ انتشار: یکشنبه 01 اردیبهشت 1392
استفاده ازسلولهای بنیادی اتولوگ امیدی برای درمان پارگی رباط صلیبی قدامی

  استفاده ازسلولهای بنیادی اتولوگ امیدی برای درمان پارگی رباط صلیبی قدامی

بنا برمطالعه ارائه شده در نشست سالانه انجمن ورزشی پزشکی آمریکا در سن دیگو، برای بیماران مبتلا به پارگی جزئی یا کلی رباط صلیبی قدامی (ACL) ، تزریق مستقیم سلول های بنیادی مزانشیمی اتولوگ مغز استخوان به غلاف های رباط صلیبی قدامی می تواند به التیام پارگی کمک کند.
امتیاز: Article Rating

 

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، دکتر Benjamin Newton از کلینیک Centeno-Schultz  در Broomfield، کلرادو و همکارانش هفت بیمار مبتلا به پارگی جزئی یا کلی رباط صلیبی قدامی را که توسط تصویربرداری رزونانس مغناطیسی (MRI) تایید شده بود، به منظور بررسی اثر سلولهای بنیادی مزانشیمی اتولوگ مغز استخوان، با تزریق مستقیم به غلاف های رباط صلیبی تحت درمان قرار دادند.
محققان بهبودی را چه از نظرنتایج رادیوگرافی و چه از نظرعملکردی در پنج تا از هفت بیمارمورد مطالعه مشاهده کردند. سه مورد از پنج بیماربه سطح فعالیت قبل از آسیب خود بازگشتند. یک بیمار به درمان پاسخی نشان نداد و یک بیمار نیز تحت تصویربرداری پس از پیوند قرار نگرفت.
به گفته محققان: " استفاده از سلول های بنیادی مزانشیمی اتولوگ مغز استخوان و تزریق مستقیم آنها به غلاف رباط صلیبی قدامی منجر به بهبود پارگی ها شده که نتایج آن در MRI و عملکرد بیمار قابل مشاهده است. این خواص ترمیم کنندگی سلول های بنیادی مزانشیمی نویدی برای دنیای ارتوپدی می باشد."
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه