تاریخ انتشار: دوشنبه 09 اردیبهشت 1392
کشف هورمونی جدید، امیدی برای درمان موثر دیابت

  کشف هورمونی جدید، امیدی برای درمان موثر دیابت

پژوهشگران دانشگاه هاروارد هورمونی را کشف کردند که برای درمان بیماری دیابت نوع 2 ، بیماری متابولیکی که میلیون ها نفررا مبتلا کرده است، به طور چشمگیری موثراست.
امتیاز: Article Rating

 

به گزارش بنیان به نقل از ANI ، محققان موسسه سلول های بنیادی هاروارد (HSCI) براین باورند که این هورمون همچنین ممکن است دردرمان دیابت نوع 1، یا دیابت نوجوانی نقش داشته باشد.
این هورمون که betatrophin نام دارد، باعث می شود سلولهای بتا پانکراس موش تا 30 برابر میزان طبیعی انسولین تولید و ترشح کنند. این سلولهای بتا جدید زمانی که توسط بدن فرا خوانده می شوند، تنها انسولین تولید می کنند، بنابراین دارای پتانسیل تنظیم طبیعی انسولین و کاهش عوارض مرتبط با دیابت همچون قطع عضو و از دست دادن دید .
محققانی که betatrophin را کشف کرده اند از جمله Doug Melton و Peng Yi متذکر شدند که مطالعات زیادی باقی مانده است که باید قبل از استفاده این هورمون به عنوان یک درمان در انسان ، انجام شود. با این حال نتایج حاصل از مطالعه آنها  توجه تولید کنندگان دارو را به خود جلب کرده است.
Melton  گفت: "اگر این هورمون بتواند در افراد استفاده شود، در نهایت جای تزریق سه بار انسولین در روز را خواهد گرفت وافراد ممکن است به تزریق این هورمون یک بار در هفته یا یکبار در ماه، و یا در بهترین حالت شاید حتی یک بار در سال نیاز داشته باشند.
به گفته Melton ، اگرچه betatrophin در درجه اول به عنوان درمانی برای دیابت نوع 2 است،اما او معتقد است که این هورمون ممکن است در درمان دیابت نوع 1 نیز با افزایش تعداد سلولهای بتا و کاهش پیشرفت این بیماری خود ایمنی نقش داشته باشد.
در حالی که Melton در مورد نیاز به تحقیقات بیشتر قبل ازاستفاده این هورمون به عنوان یک داروی در دسترس تاکید کرد، او همچنین گفت که betatrophin می تواند در آزمایشات کلینیکی انسانی طی سه تا پنج سال آینده بکار رود.
 
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه