تاریخ انتشار: چهارشنبه 29 آذر 1396
ایده هایی جدید در مورد منشا سرطان

  ایده هایی جدید در مورد منشا سرطان

سلول های بنیادی سرطانی با تقسیم سریع و نابجا را دلیل اصلی سرطان می دانند. اما مطالعه ای جدید پیشنهاد کرده است که سلول های بالغ نیز می توانند نقش کلیدی در شروع سرطان داشته باشند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، محققین در دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن دریافته اند که سلول های بالغ توانایی برگشت به عقب و بدست آوردن رفتاری بسیار شبیه سلول های بنیادی سریع تقسیم شونده را دارند. با این حال، زمانی که سلول های پیر به وضعیت شبه بنیادینه بر می گردند، آن ها می توانند موتاسیون هایی را با خود داشته باشند که روز به روز تجمع پیدا کرده و منجر به این می شود که برخی از آن ها ایجاد آسیب های پیش سرطانی کنند.

اغلب درمان های سرطانی در نظر دارند که رشد سرطان را متوقف کردن تقسیم شدن سلول ها مهار کنند. چنین درمان هایی مشخصا سلول های بنیادی را مورد حمله قرار می دهند ولی لزوما سلول های بالغی که به وضعیت شبه بنیادی بازبرنامه ریزی می شوند را مورد هدف قرار نمی دهند و همان طور که گفته شد منجر به ایجاد آسیب های پیش سرطانی می شوند.

در مطالعه موش هایی که دچار آسیب در پوشش معده شان شده بودند، محققین توانایی جانور در فراخواندن سلول های بنیادی برای کمک به ترمیم معده را بلوک کردند. به این دلیل به معده پرداخته شده که آناتومی معده اجازه تشخیص آسان سلول های بنیادی از سلول های بالغ را می دهد. در این مطالعه، حتی بدون سلول های بنیادی، موش ها دچار مشکلات پیش سرطانی شدند زیرا سلول های بالغ در آن ها به سلول های شبه بنیادی تبدیل شدند و شروع به تقسیم بسیار سریع کردند تا آسیب معده را بهبود ببخشند. آنالیزهای نمونه های بافتی مشتق از ده بیمار مبتلا به سرطان معده شواهدی را نشان داد که که آن هایی که دارای چنین سلول های بالغی در معده شان بودند نیز سلول هایشان به حالت بنیادینه برگشت و شروع به تقسیم سریع کرد.

در حال حاضر، محققین در دانشگاه واشنگتن روی شناسایی داروهایی کار کرده اند که ممکن است پیش سرطانی شدن را با مهار سلول های بالغ از نظر تقسیم و تکثیر مهار کنند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه