تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 05 دی 1396
ورود یک ژل پیش گیری کننده باروری برای مردان به کارآزمایی ها

  ورود یک ژل پیش گیری کننده باروری برای مردان به کارآزمایی ها

تیمی از محققین در انستیتو ملی سلامت کودکان و تکوین انسانی یک ژل ضد بارداری را تولید کرده اند که از ماه آوریل وارد کارآزمایی های بالینی خواهد شد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، این مطالعات بالینی شامل بیش از 400 زوج از کشورهای آمریکا، ایتالیا، شیلی، کنیا، بریتانیا و سوئد خواهد بود. در حال حاضر، تنها شکل از وسایل پیشگیری از بارداری برای مردان کاندوم و وازکتومی است و به همین دلیل بسیاری از محققین بدنبال یافتن راهی مشابه با خانم ها برای جلوگیری از بارور کردن مردان هستند. تاکنون تلاش های زیادی صورت گرفته است که اغلب آن ها به دلیل عوارض ناخواسته ای که داشته اند مقبول واقع نشده اند. اما در مطالعه ای جدید، محققین مدعی شده اند که راه حلی را برای این مشکل پیدا کرده اند که شامل یک ژل شیمیایی دوگانه است که می تواند روزانه برای بازوها و شانه ها استفاده شود و هیچ گونه عوارض جانبی و نوسانات خلق و خوی نیز ایجاد نمی کند.

مواد شیمیایی فعال موجود در این ژل شال شکلی از پروژستین به نام نسترون(Nesterone) و یک شکل سنتتیک از تستوسترون است. پروژستین مانع از تولید تستوسترون مورد نیاز برای تولید اسپرم بوسیله بیضه ها می شود. اما تستوسترون سنتتیک برای جایگزینی تستوسترون طبیعی از دست رفته و احیای تعادل هورمونی مورد نیاز است(اما منجر به تولید اسپرم نمی شود). به اندازه نیمی از یک قاشق چای خوری از این ژل برای بازوها و شانه ها(نه اندام های تناسلی) استفاده می شود، به نحوی که بیشترین میزان از سطح پوست را بپوشاند. مواد فعال موجود در این ژل رفته رفته وارد جریان خون می شوند. این ژل ظرف کمتر از یک دقیقه روی پوست خشک می شود. استفاده از این ژل در تست های اولیه موجب کاهش تولید اسپرم برای حداقل 72 ساعت می شود. در کارازمایی های بالینی که در آینده انجام خواهد شد، از زنان خواسته می شود که در چهار ماه اول از وسایل پیشگیری از باروری زنانه استفاده کنند و در این زمان سطح اسپرم مردان به تناوب مونیتور خواهد شد. سطح یک میلیون اسپرم در هر میلی لیتر از مایع سمن به عنوان سطح قابل قبول اسپرم در نظر گرفته خواهد شد. بعد از آن، زوجین برای جلوگیری از بارداری تنها به استفاده از ژل متکی خواهند بود. نتایج می تواند میزان کارایی این ژل در جلوگیری از بارداری را نشان دهد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه