تاریخ انتشار: چهارشنبه 06 دی 1396
پر بیننده ترین مقالات medicalxpress در سال 2017- بخش اول

  پر بیننده ترین مقالات medicalxpress در سال 2017- بخش اول

سالی که گذشت، سال بسیار خوبی برای تحقیقات پزشکی بود و به همین دلیل در زیر به برخی از این اخبار که در سایت medicalxpress منتشر شده است اشاره خواهیم کرد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، تیمی از محققین  آلمانی در مادبورگ دریافتند که رقصیدن می تواند علایم پیری را در مغز معکوس کند. به عقیده این محققین هر ورزشی می تواند در این زمینه تاثیرگذار باشد اما رقصیدن سودمندترین اثرات را روی فرایند پیری مغزی دارد. این عملکرد علاوه برای افزایش اندازه بخش هایی از مغز که به طور طبیعی طی پیری تحلیل می روند موجب تغییرات رفتاری مناسب و بهبود تعادل فرد نیز می شود.

در مطالعه ای در دانشگاه ورموت، گروهی از محققیت ارتباط بین خوردن فلفل های تند و کاهش مرگ و میر را کشف کردند. داده های بدست آمده از این مطالعه نشان داد افرادی که از فلفل های تند قرمز چیلی استفاده می کنند، به طور معمول احتمال حملات قلبی یا سکته در آن ها 13 درصد کمتر است اما دلیل این امر هنوز مشخص نیست.

در ماه می، محققین در مرکز ملی سلامت یهودیان یک عامل شروع کننده بیماری های اتوایمن را شناسایی کردند. آن ها کشف کردند که بیماری های اتوایمنی مانند لوپوس، مولتیپل اسکلروزیس و کرون همه یک شروع کننده مشترک دارند که شامل فاکتور رونویسی T-betموجود در سلول های B است. این تیم دریافتند که مجموعه ای از سلول های B در بیماران مبتلا به بیماری های اتوایمن تجمع پیدا می کنند که آن ها را سلول های B‌مرتبط با پیری می نامند و آن ها را به اختصار ABCها می نامند. برداشتن T-bet از درون سلول های B در موش های مستعد بیماری های اتوایمن منجر به حفظ سلامتی آن ها شد.

اخیرا، تیمی از محققین در دانشگاه Temple اعلام کرده اند که آن ها ارتباطی را بین روغن کانولا و بدتر شدن توانایی یادگیری و حافظه در آلزایمر کشف کرده اند. تیمار مدل های موشی آلزایمر با این روغن برای دوره ای 12 ماهه نشان داد که توانایی ذهنی و یادگیری در این موش ها به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. همزمان با این مطالعه، تیمی از محققین نیز کشف کردند که یکی از دلایل اصلی زوال عقل را شناسایی کرده اند. آن ها کشف کردند که تجمع اوره در مغز منجر به سطح سمی می شود که می تواند منجر به آسیب مغزی و زوال عقل شود. به طور ویژه تر، آن ها دریافتند که ارتباط مستقیمی بین بیماری هانتینگتون و سطح اوره مغزی و سایر فرایندهای متابولیکی وجود دارد.

در ماه اکتبر 2017، محققین دانشگاه لیورپول ادعا کردند که مصرف الکل منجر به بهبود مهارت یادگیری زبان های خارجی می شود.  آن ها اثر الکل را روی داوطلبینی که قصد یادگیری زبان آلمانی داشتند تست کردند. به عقیده آن ها الکل با کاهش سطح نگرانی می تواند منجر به افزایش قدرت فرد در یادگیری زبان دیگر شود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه