تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 10 اردیبهشت 1392
کشف مکانیسمی جدید برای تحریک رشد و بازسازی عروق

  کشف مکانیسمی جدید برای تحریک رشد و بازسازی عروق

همکاران علمی دانشکده پزشکی دانشگاه Yale و دانشگاه لندن (UCL) مسیر مولکولی را کشف کرده اند که از طریق آن عروق جدید می توانند پس از حمله قلبی، سکته مغزی و سایر بیماری های حاد با دور زدن شریانهای مسدود شده ، تشکیل شوند. نتایج مطالعه آنها درمجله Developmental Cell منتشر شده است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress؛ عروق خونی معمولا در دوران جنینی و در طول تکوین تشکیل می شوند، اما در بزرگسالان نیز هنگامیکه بافت ها دراثرعواملی همچون حمله قلبی دچار محدودیت اکسیژن رسانی می شوند، می توانند تشکیل شوند. اندام ها یک مولکول پیام رسان به نام VEGF را آزاد می کنند. محققان دانشگاه UCL با مطالعه بر روی موش دریافتند که برای تشکیل و آزاد سازی VEGF از عروق، VEGF باید به دو مولکول شناخته شده به نامهای VEGFR2 و NRP1 متصل شود و هر سه این مولکول ها باید با هم همکاری کنند. این محققان موش های فاقد بخش خاصی از مولکول NRP1 را که وظیفه انتقال VEGF و VEGFR2 را به مرکز سیگنال دهی داخل دیواره های عروق به عهده دارد، مورد بررسی قراردادند. آنها مشاهده کردند که در اندام های داخلی این موش ها شاخه های شریانی ضعیفی ساخته شده است. علاوه بر این، موش ها توانستند رگ های خونی مسدود شده خود را از طریق تشکیل عروق جدید ترمیم کنند.
دکتر Michael Simons استاد زیست شناسی سلولی و مدیر مرکز تحقیقات قلب و عروق دانشکده پزشکی دانشگاه Yale گفت:  "ما یک مکانیسم جدید مهم را که انتقال VEGFR2 در سلول های عروقی را تنظیم می کند، شناسایی کرده ایم.  کشف این مسیر، فرصت های درمانی جدیدی را برای توسعه داروهای محرک و یا مهارکننده عروق که از اهداف مهم درمان بیماری های قلبی -عروقی و سرطان است، فراهم می کند.
 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه