تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 10 اردیبهشت 1392
پشتیبانی از رشد سلول های قلبی توسط پوشش های الاستیکی

  پشتیبانی از رشد سلول های قلبی توسط پوشش های الاستیکی

همکاری تحقیقاتی دانشگاه Sydney و دانشگاه Harvard دانشمندان را یک گام به ترمیم سلول های آسیب دیده بافت قلب انسان نزدیک تر کرد.
امتیاز: Article Rating

 

به گزارش بنیان و به نقل از medicalxpress ؛ در این مطالعه دانشمندان از یک پروتئین الاستیک به نام tropoelastin که درتمام بافت های الاستیکی انسان یافت می شود استفاده کرده اند.با قرار دادن این پروتئین الاستیک در مقابل  منبع نور پوششهای الاستیکی در کمتر از یک دقیقه ایجاد می شوند. این قطعات الاستیکی به طور شگفت آوری کشسان هستند به طوری که تا 4 برابر کشیده تر می شوند. آنها دارای خواص مکانیکی خاصی هستند که از رشد سلول ها در داخل یا برروی سطح حمایت می کند.
 
این پوشش های الاستیکی به عنوان الگویی برای هدایت رشد سلول های عضلانی قلب  هستند و به سلول ها اجازه می دهد تا به صورت هماهنگ ضربان داشته باشند.به علاوه دانشمندان دریافتند که این تکه های الاستیکی عملکرد، تنظیم ، گسترش و ارتباطات بین سلول های قلب جدا شده از قلب موش صحرایی را با تقلید خواص حمایتی الاستیکی و مکانیکی ارتقاء  می بخشد و حتی این سلول ها بر روی این لایه الاستیکی می توانند ضربان هماهنگ داشته باشندو به تحریکات الکتریکی پاسخ دهند.
 
به گفته این دانشمندان به خاطر این که در ساخت این ماده الاستیکی از یک پروتئین طبیعی الاستین استفاده شده ، هیچ ماده الاستیک دیگری چنین رفتاری را از خود نشان نمی دهد به طوری که می توان آن را با عمل جراحی به بافت آسیب دیده بخیه کرد و بافت را درمان کرد. تیم های بین المللی تحقیقاتی موفقیت خود را درمورد استفاده از این مواد در مهندسی بافت قلب و به عنوان بک اختراع ثبت شده گزارش کرده اند.
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه