تاریخ انتشار: شنبه 30 دی 1396
دریافت اعتبار برای تعیین موثر بودن سلول درمانی برای پارگی عضله چرخاننده شانه(rotator cuff)

  دریافت اعتبار برای تعیین موثر بودن سلول درمانی برای پارگی عضله چرخاننده شانه(rotator cuff)

تیمی از محققین رشته های مختلف در بیمارستان جراحی تخصصی(HSS)، بودجه ای 800 هزار دلاری را از بنیاد پژوهش و آموزش ارتوپدی(ORFF) دریافت کرده اند تا تعیین کنند آیا استفاده از سلول های بنیادی می تواند نتایج بیمارانی که دچار پارگی عضله چرخاننده شانه(rotator cuff) شده اند بهبود ببخشند یا خیر.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از news-medical.net،پارگی عضله چرخاننده شانه، یکی از شایع ترین مشکلات عضلانی اسکلتی است که هنوز هم ترمیم هایی که در قالب جراحی صورت می گیرد نتوانسته است آتروفی عضلانی بیمارانی که دچار این ضایعه شده اند را برطرف سازد و به همین دلیل این بیماران رفته رفته بعد از جراحی احساس ضعف و درد دارند. با وجود این که در سال های اخیر، روش های جراحی پیشرفت قابل توجهی داشته است اما هنوز هم نرخ پارگی مجدد این عضله بالاست و به همین دلیل باید به دنبال راه حل بهتری بود.

نتایج جراحی های عضله چرخاننده شانه شدیدا تحت تاثیر منفی آتروفی و ضعف عضلانی قرار دارد و این امر موجب می شود که بسیاری از بیماران عملکرد خود را بعد از جراحی به طور کامل بازیابی نکنند. مطالعات گذشته نشان داده است که سلول های بنیادی بدست آمده از چربی شکمی و ران می توانند بازسازی بافت عضلانی اسکلتی را بهبود ببخشند. این سلول ها که آن ها را سلول های کسر عروقی استرومایی(SVFCs) می نامند حاوی جمعیتی از سلول های بنیادی پرتوان هستند که می توانند به عضلات اسکلتی و بافت تاندون تمایز یابند. این سلول ها، مولکول های ضد التهابی و بازسازی کننده بافت را ترشح می کنند. اما برای انجام فاز دو این مطالعه و ارزیابی بی خطر بودن و کارایی این سلول های بنیادی(SVFCs) در بهبود وضعیت بیمارانی که متحمل جراحی آرتروسکوپی برای پارگی عضله چرخاننده شانه می شوند، بنیاد پژوهش و آموزش ارتوپدی(ORFF) بودجه ای 800 هزار دلاری را به محققین HSS اعطا کرده است. این مطالعه برای اولین به تعیین این امر خواهد پرداخت که آیا استفاده از سلول های بنیادی مشتق از چربی بیماران می تواند نتایج مربوط به ترمیم عضله چرخاننده شانه شان را بهبود ببخشد یا خیر. در این مطالعه 50 بیمار به صورت داوطلبانه مشارکت خواهند داشت و بعد از انجام سلول درمانی، به مدت دو سال برای ارزیابی قدرت و دامنه حرکتی شان تحت نظ خواهند بود. در صورت موفقیت آمیز بودن این سلول درمانی، فاز سوم و بالینی این مطالعه انجام خواهد گرفت.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه