تاریخ انتشار: یکشنبه 08 بهمن 1396
یک پروتئین نوترکیب جدید برای کشت ارگانوئیدها امیدوار کننده نشان داده است

  یک پروتئین نوترکیب جدید برای کشت ارگانوئیدها امیدوار کننده نشان داده است

کمپانی AMSBIO پروتئین Wnt3a نوترکیبی را تولید کرده است که دارای یک تثبیت کننده است که فعالیت این پروتئین را در محیط کشت به میزان قابل ملاحظه ای افزایش می دهد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalnewstoday، پروتئین Wnt3a، پروتئینی است که بوسیله ژنی به همین نام کد می شود. خانواده ژن Wnt شامل ژن های از نظر ساختاری مرتبط است که پروتئین های پیام رسانی ترشحی را کد می کنند. این پروتئین ها در ایجاد سرطان، چربی زایی و بسیاری از فرایندهای تکوینی مانند تنظیم سرنوشت سلولی و الگوزایی طی جنین زایی دخیل هستند. در مورد تکنیک های کشت ارگانوئید نیز این پروتئین نوترکیب نقش کلیدی را بازی می کند.

در شرایط کشت سلولی بدون سروم، پروتئین های Wnt بسیار ناپایدار هستند و فعالیت شان را ظرف مدت کمتر از 16 ساعت از دست می دهند. این امر موجب شده است که استفاده از آن ها در کشت سلول های بنیادی و ارگانوئیدها با محدودیت مواجه شود. تثبیت کننده پروتئین Wnt تولید شده بوسیله AMSBIO می تواند فعالیت پروتئین Wnt را در محیط کشت بدون سروم برای بیش از 30 ساعت حفظ کند. در حضور این تثبیت کننده، پروتئین Wnt3a نوترکیب خالص سازی شده می تواند کشت های ارگانوئید اندام های خاص مانند کولون را که نیازمند فعالیت Wnt قوی هستند را برای مدت بیشتری حمایت کند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه