تاریخ انتشار: دوشنبه 09 بهمن 1396
سومین کنفرانس زیست‌شناسی سامانه‌های ايران برگزار می‌شود
هشتم و نهم اسفندماه 1396

  سومین کنفرانس زیست‌شناسی سامانه‌های ايران برگزار می‌شود

سومین کنفرانس زیست‌شناسی سامانه‌های ايران در هشتم و نهم اسفندماه 1396 با محوریت و حمایت همه جانبه ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی برگزار می شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، عباس شجاع‌الساداتی دبیر اجرایی سومین کنفرانس زیست‌شناسی سامانه‌های ايران در خصوص برگزاری این کنفرانس، بیان کرد: سومین کنفرانس زیست‌شناسی سامانه‌های ايران در هشتم و نهم اسفندماه با محوریت و حمایت همه جانبه ستاد توسعه زیست‌فناوری و با سبکی متفاوت به منظور فراهم کردن شرایط لازم برای ورود متخصصین و پژوهشگران کشور به این عرصه راهبردی در دانشگاه تربیت مدرس برگزار خواهد شد.
وی افزود: هر چند در توسعه زیست‌شناسی مولکولی در طی چند دهه گذشته، موفقیت‌های خوبی به لحاظ تربیت نیروی انسانی متخصص، تولید علم، تولید محصول و تجاری‌سازی در کشور بدست آمد، لیکن در نهادینه کردن و توسعه انقلاب جدید زیست‌فناوری که از سال 2000 میلادی بعد از اتمام پروژه ژنوم انسان، تحت عنوان زیست‌شناسی سامانه‌ها شروع شده، توجه و اقدامات لازم در کشور صورت نگرفته است.
به گفته شجاع‌الساداتی، کنفرانس سوم با محوریت ستاد، رخداد مهمی در عرصه زیست‌فناوری کشور خواهد بود.
وی همچنین بیان کرد: تلاش مسئولین کنفرانس بر این است تا با حضور فعال فرهیختگان و علاقمندان زیست‌فناوری کشور در طی دو روز سخنرانان کلیدی بین‌المللی و ملی در حوزه‌های مختلف پزشکی، صنعت، کشاورزی و علوم زیستی در مورد زمینه‌های تخصصی مربوطه به ارائه دستاوردها بپردازند.
دبیر اجرایی سومین کنفرانس زیست‌شناسی سامانه‌های ايران با اشاره به برنامه هیا این کنفرانس، بیان کرد: کارگاه‌های آموزشی تخصصی و ارائه مقالات به صورت شفاهی و پوستر نیز در کنار برنامه‌های اصلی کنفرانس برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: امیدواریم بعد از این کنفرانس، با جلب نظر مسئولین و متخصصان، گفتمان زیست‌شناسی سامانه‌ها در بین پژوهشگران مرتبط با این تخصص رونق بیشتری پیدا کند.
شجاع‌الساداتی در ادامه تصریح کرد: ضروری است که مسئولین نیز در تامین بودجه ایجاد یک مرکز پژوهشی ملی و آزمایشگاه‌های ملی اقدامات لازم را انجام دهند.
دبیر سومین کنفرانس زیست‌شناسی سامانه‌های ايران در خصوص اهداف برگزاری این کنفرانس در کشور، گفت: «ارتقاء سطح دانش زیست‌شناسی سامانه‌ها و تبیین توانمندی‌های آن»، «گردهمایی متخصصان و فراهم کردن بستری برای تبادل نظر بین کارشناسان»، «تشویق و ترغیب پژوهشگران به کاربردی کردن زیست‌شناسی سامانه‌ها»، «ارائه دستاوردهای علمی و پژوهشی و آشنایی با مسائل روز»، «گسترش ارتباط علمی بین مراکز تحقیقاتی و پژوهشی کشور» و «برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت از اهداف تعیین شده برای این کنفرانس است.

علاقه مندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت رسمی این کنفرانس به آدرس http://icsb2018.modares.ac.ir مراجعه کنند.

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه