تاریخ انتشار: شنبه 21 بهمن 1396
بهبود نتایج باروری در کلینیک های ناباروری با درمان باکتری های غیر طبیعی واژن

  بهبود نتایج باروری در کلینیک های ناباروری با درمان باکتری های غیر طبیعی واژن

در زنان تحت درمان با لقاح آزمایشگاهی، میزان باروری وقتی بسیار پایین تر است که عدم تعادل در میزان باکتری های واژینال رخ دهد. آیا با این شرایط ممکن است که این مشکل حل گردد و میزان باروری در زنان افزایش پیدا کند؟
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medical xpress هم اکنون حدود پنج کلینیک باروری در حال انجام یک پروژه تحقیقاتی بالینی مشترک برای بهبود نتایج IVF با تغییر در میزان باکتری های واژن هستند. سطح بالایی از دو باکتری خاص نواحی واژینال (Atopobium vaginae / Gardnerella vaginalis)  به عنوان مارکرهای تشخیصی در یک جمعیت میکروبی غیر نرمال واژن به شمار می روند که ممکن است موجب اختلال در لانه گزینی و همچنین نتایج ضعیف در باروری شود. در مطالعات اخیر اثبات شده است میزان باروری در زنانی با یک جمعیت میکروبی واژینال غیرنرمال،  هنگامی که تحت IVF قرار گرفتند بسیار کمتر از زنانی بود که دارای شرایط نرمال میکروب لاکتوباسیلوس واژینال بودند (9 به 44 درصد). حدود 20٪ از همه زنان تحت درمان ناباروری، جمعیت میکروبی واژینال غیرنرمال دارند که متأسفانه بسیاری از این زنان هیچ علامت بالینی ندارند و بنابراین این مشکل ناشناخته می ماند. این یافته ها محققان را متقاعد کرد تا به بررسی این مطالعه بپردازند که آیا شانس باروری زنانی که دارای جمعیت میکروبی واژینال غیرنرمال هستند را با تشخیص و درمان زود هنگام قبل از انتقال جنین می توان بهبود بخشید.

محققان زیادی شروع به درک این نکته کردند که باکتری هایی که در سطوح داخلی و بیرونی بدن ما زندگی می کنند تاثیر قابل توجهی بر سلامتی ما دارند که پایه و اساس علم میکروبیوم می باشد و همچنین پیامدهای بالقوه برای تولید مثل انسان دارد. به همین علت گروهی از محققان برای پی بردن به موارد ذکر شده دست به یکسری کارآزمایی ها زدند. آن ها برای این کارآزمایی ویژه، از یک داروی زیستی زنده به نام  Lactobacillus crispatus استفاده کردند که در تمامی مطالعات پیشین از آن به عنوان باکتری بی خطر موجود در واژن نام برده شده است.

محققین همچنین تاثیر وجود این جمعیت میکروبی غیرنرمال را بر روی کیفیت مایع منی مردان و بنابراین بر روی شانس باروری آن ها مورد تحقیق قرار دادند. هر چند احتمالا وجود این جمعیت باکتریایی غیر نرمال در مردان یافت شده، با این حال هیچ شواهدی برای درمان مردان وجود ندارد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه