تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 24 بهمن 1396
کم کاری تیروئید می تواند در توانایی باروری زنان تاثیرگذارباشد

  کم کاری تیروئید می تواند در توانایی باروری زنان تاثیرگذارباشد

مطالعات اخیر حاکی از آن است که کم کاری تیروئید می تواند در قدرت باروری زنان موثر باشد. در این مطالعه دریافتند خانم هایی که مبتلا به ناباروری بدون علت بودند، اگر همسرانشان دچار ناباروری نبودند، سطح هورمون محرک غده ی تیروئید آن ها بالا می باشد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، هورمون محرک تیروئید (TSH) بوسیله ی غده ی هیپوفیز تولید می شود. این هورمون در مواقع لزوم به غده ی تیروئید فرمان میدهد تا هورمون تیروئید بیشتری ترشح کند. افزایش میزان TSH نشاندهنده ی کم کار شدن غده ی تیروئید می باشد.

ناباروری بدون علت زمانی تشخیص داده می شود که زوجین پس از ماه ها تحقیق نمی توانند علت ناباروری خود را بیابند. تقریبا ده درصد از زنان آمریکایی بین سنین 15 تا 44 سال به سختی توان بارداری دارند یا نابارورند. بین 10 تا 30 درصد از این زوج ها  دلایل مشخصی برای ناباروری شان تعریف نشده است.

ناباروری برای زوج ها متحمل هزینه ی مالی و روحی بسیاری است. محققان در این مطالعه مشاهده نمودند در اغلب زنانی که ناباروری آن ها بدون دلیل می باشند سطح هورمون TSH نسبت به سایر زنان بالاتر است، مطالعات بیشتری لازم است تا ارتباط بالا بودن TSH با پایین بودن هورمون تیرویید و ناباروری را بیابند.

در سایر مطالعات، محققان TSH بدست آمده از زنانی که ناباروی آن ها دلیل مشخصی نداشت و سن آن ها بین 18 تا 39 سال بوده و سیکل قاعدگی و تخمک گذاری منظمی داشتند را بررسی کرده و  مشاهده نمودند که تعداد زیادی از آن ها TSH بالایی داشتند و در سایر موارد همسرشان نابارور بودند.

محققان در نهایت دریافتند سطح هورمون TSH در زنانی که دلیل ناباروری آن ها مشخص نیست بطور چشمگیری بالاتر از زنانی است که با دلایل مشخص برای ناباروری به پزشک مراجعه نموده اند.  تا آن جا که از بررسی مطالعات دریافت شد ارتباطی بین سطح TSH و ناباروری بی دلیل وجود دارد. ممکن است TSH بالاتر از سطح نرمال تاثیر منفی ای بر حاملگی زنان داشته باشد. این تحقیق می تواند رویکردهای جدیدی را در زمینه درمان های احتمالی نشان دهد. مرحله ی بعدی در این مطالعه بررسی این موضوع است که آیا پایین بودن سطح TSH نیز میتواند به درمان این گروه از زنان نابارور کمک کند یا خیر.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه