تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 24 بهمن 1396
رویکردی جدید که پاسخ های ایمنی به گرافت های عروقی مهندسی بافت شده را کاهش می دهد

  رویکردی جدید که پاسخ های ایمنی به گرافت های عروقی مهندسی بافت شده را کاهش می دهد

با استفاده از تکنولوژی RNA‌مداخله گر(RNAi) برای خاموش کردن کمپلکس محرک ایمنی در سلول های اندوتلیالی(EC)، محققین استفاده از یک منبع فراوان سلول های اندوتلیالی به جای سلول های خود بیمار برای تولید گرافت های عروقی مهندسی بافت شده برای پیوند را مقدور ساخته اند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، در این مطالعه جدید که تحت عنوان" Low Immunogenic Endothelial Cells Maintain Morphofunctional Properties Needed for Tissue Engineering " در مجله Tissue Engineering, Part A به چاپ رسیده است، دکتر اسکادی لوو و همکارانش در دانشگاه هانوفر آلمان رویکرد جدیدی را با استفاده از RNAi به واسطه وکتور لنتی ویروسی، برای خاموش سازی کمپلکس HLA I در سلول های اندوتلیالی اهدایی جمع آوری شده از سه منبع مختلف: خون محیطی، خون بند ناف و سیاهرگ بند ناف ارائه کرده اند. آن ها نشان دادند که سلول های اندوتلیالی خاموش شده برای HLA I هنوز قادر به بیان بیومارکرهای سطحی و ترکیبات ضروری مورد نیاز برای تشکیل سد محکم بین سلول ها هستند تا فاکتورهای مهم برای انعقاد خون و تنظیم حجم خون درون عروقی را تولید کنند و زمانی که درون ژل فیبرین سه بعدی قرار می گیرند، ساختارهای لوله ای شکل مویرگی را ایجاد کنند.

این مطالعه اثر تکنولوژی RNA مداخله گر روی تکوین گرافت های عروقی مهندسی بافت شده با تکیه بر منابع سلولی آلوژن را نشان داده است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه