تاریخ انتشار: چهارشنبه 25 بهمن 1396
ایمپلنت های مغزی علاوه بر نورون ها روی فعالیت سایر سلول های مغزی نیز اثر می گذارند

  ایمپلنت های مغزی علاوه بر نورون ها روی فعالیت سایر سلول های مغزی نیز اثر می گذارند

دستگاه های ایمپلنت شده، محرک های الکتریکی هدفمند را به سیستم عصبی ارسال می کنند تا با فعالیت غیر طبیعی مغز تداخل پیدا کنند. معمولا تصور می شود که نورون ها تنها سلول های مهم مغز هستند که بوسیله این دستگاه تحریک می شوند اما مطالعه ای جدید نشان داده است که این دستگاه ها ممکن است برای هدف قرار دادن سلول های گلیالی حمایت کننده نورون ها نیز ضروری هستند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، سلول های گلیالی فراوان ترین سلول ها در سیستم عصبی مرکزی هستند و برای عملکرد شبکه عصبی حیاتی محسوب می شوند. واضح ترین عملکرد سلول های گلیالی به نقش آن ها در ایجاد بافت اسکار بر می گردد که مانع از پراکنش آسیب و تخریب عصبی می شود.

مطالعه ای در دانشگاه ایالتی میشیگان نشان داده است که سلول های گلیالی، علاوه براین که فاکتورهای رشدی را فراهم می کنند که انتقال مناسب اکسیژن و مواد غذایی به مغز را تضمین می کنند و در ایجاد سیناپس های عصبی و بازیابی مواد زاید نورون ها نیز دخالت دارد، فعالیت صحیح مغزی را تضمین می کنند.

یکی از مشکلاتی تاکنون وجود داشته است این بوده است که سیگنال های آهسته و ضعیف سلول های گلیالی به خوبی فعالیت الکتریکی لرزشی نورون ها قابل تشخیص نبوده است. اما پیشرفت های اخیر به محققین اجازه داده است که فعالیت سلول های گلیالی را نیز ثبت کنند و منجر به این شده است که محققین براین باور برسند که می توانند با استفاده از دستگاه ایمپلنت شده برخی از بیماری های عصبی را درمان کنند، زیرا عملکرد نامناسب سلول های گلیالی را یکی از دلایل اصلی شمار زیادی از بیماری های عصبی و تکوینی می دانند.

دکتر کوزای سرپرست این تیم تحقیقاتی در میشیگان براین باور است که این ایمپلنت ها روی عملکرد سلول های پیش ساز اولیگودندروسیتی به عنوان یکی از سلول های مهم مغزی نیز تاثیر گذار هستند و می توانند با اثر روی آن ها نقش مهمی در بازیابی بسیاری از عملکردهای مغزی بازی کنند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه