تاریخ انتشار: چهارشنبه 25 بهمن 1396
پروتئین های پیام رسان هج هاگ، سلول های بنیادی سرطانی را زنده نگه می دارند

  پروتئین های پیام رسان هج هاگ، سلول های بنیادی سرطانی را زنده نگه می دارند

سرطان کولون سومین سرطان شایع و چهارمین دلیل مرگ های سرطانی در سراسر دنیا محسوب می شود. تومورهای کولونی حاوی انواع مختلفی از سلول ها هستند که نقش های مختلفی را در رشد تومور بازی می کنند. تصور می شود که تکوین و پراکندگی تومور ناشی از جمعیتی از سلول ها موسوم به سلول های بنیادی سرطانی باشد که به درمان های سرطانی مقاوم هستند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، در پروژه ای در مرکز جامع سرطان خیریه(CCCC)، محققین این مرکز در همکاری با محققین انستیتو مکس پلانک، گزینه ای درمانی را با هدف درمان سرطان از طریق حذف سلول های بنیادی سرطانی تست کرده اند. برای رسیدن به چنین گزینه ای درک عمقی از ارتباطات سلولی و مسیرهای پیام رسان در تکوین سرطان و هم چنین شناسایی ژن های تنظیم کننده این ارتباطات بسیار مهم است.

در بخشی از این مطالعه، آن ها توالی یابی ژنومی را روی سلول های بنیادی سرطانی انجام دادند و با استفاده از مدل های موشی و کشت های سلولی سه بعدی مشتق از سلول های سرطان مشتق از بیماران، مطالعات عملکردی را انجام دادند. تحقیقات آن ها نشان داد که زنده مانی سلول های بنیادی سرطانی بوسیله ویژگی خاصی از مسیر پیام رسانی هج هاگ(SHH-PTCH1) تنظیم می شود که به سلول ها اجازه می دهد که به سیگنال های خارجی پاسخ دهند. این در حالی است که از تمایز سلول های بنیادی نیز جلوگیری می کند. مهار هدفمند مسیر پیام رسانی هج هاگ، در ترگیب با سایر درمان های سرطانی استاندارد برای تخریب تومورها می تواند استراتژی جدیدی را برای حذف سلول های بنیادی سرطانی و مهار عود سرطان ارائه کند. هدف قرار دادن مسیر هج هاگ در مورد سلول های سرطان سینه و پانکراس نیز امیدوار کننده نشان داده است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه