تاریخ انتشار: یکشنبه 29 بهمن 1396
زیست ماده هپاران سولفات ساختار و عملکردش را بعد از پرتوتابی گاما حفظ می کند

  زیست ماده هپاران سولفات ساختار و عملکردش را بعد از پرتوتابی گاما حفظ می کند

قابلیت استفاده از روش استریل سازی کم هزینه ای مانند پرتو تابی گاما، زیست پلیمرهای مبتنی بر هپاران سولفات را برای درمان اختلالات مختلف قابل کاربردتر کرده است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress،مطالعه ای جدید نشان داده است که هپاران سولفات، یک ماده طبیعی مطلوب برای استفاده در مهندسی بافت و تولید ایمپلنت های ارتودیک(ارتودنسیک)، می تواند استرس ناشی از پرتو تابی گاما به منظور استریل سازی را حفظ کرده و ساختار، توانایی اتصالی و عملکرد زیستی اش را حفظ کند.

در مطالعه ای که تحت عنوان" Retention of the Structure and Function of Heparan Sulfate Biomaterials After Gamma Irradiation "  در مجله معتبر Tissue Engineering, Part A به چاپ رسیده است، محققین دانشگاه ملی سنگاپور اثرات پرتو تابی گاما را روی روی شکلی از هپاران سولفات که اثرات پروتئین ریخت زای استخوانی 2(BMP2) را برای تحریک رشد استخوان تقویت می کند، ارزیابی کردند. آن ها نشان داده اند که پرتو گاما اثر قابل توجهی روی توانایی هپاران سولفات در تقویت اثرات استخوان زایی BMP2 روی میوبلاست های موشی در آزمایشگاه ندارد. پرتو تابی گام موجب کاهش قابل توجه رسوب کلسیم نیز نمی شود. این مطالعه تاکید دارد که قبل از استفاده از زیست پلیمرها در مهندسی بافت باید اثرات فرایند استریل سازی را روی ساختار و عملکرد آن ها بررسی کرد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه