تاریخ انتشار: شنبه 21 اردیبهشت 1392
موفقیت دراولین پیوند قرنیه با استفاده ازبافت اندوتلیال

  موفقیت دراولین پیوند قرنیه با استفاده ازبافت اندوتلیال

اولین پیوند موفق قرنیه با بافت اندوتلیال دهنده، توسط بانک چشم و گوش ماساچوست در بوستون، انجام شد.
امتیاز: Article Rating

 

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، دکتر Roberto Pineda  ، مدیر خدمات جراحی عیوب انکساری درمرکز چشم و گوش ماساچوست و دانشیار چشم پزشکی در دانشکده پزشکی هاروارد به تازگی این پیوند موفقیت آمیز را انجام داده است.
دکتر Pineda این عمل جراحی را با استفاده از بافت اندوتلیال اهدایی که قبل از پیوند آماده سازی شده بود انجام داده است.
به گفته دکتر پیندا، استفاده از بافت دهنده ای که پیش از پیوند آماده شده است، احتمال آسیب بالقوه به سلول های اندوتلیالی را به حداقل رسانده و در نتیجه، ممکن است منجر به نتایج بهتری برای بیمار شود.
او گفت: "کاهش متغیرهایی که می تواند با توانایی بیماردردستیابی موفق به بینایی پس ازعمل جراحی اختلال ایجاد کند، بسیارمهم است. هدف نهایی ما بهبود کیفیت زندگی برای بیماران است."
دکتر Joan W. Miller رئیس مرکزماساچوست گفت: من بسیارخوشحال هستم که با همکاری دکتر Pineda، این موفقیت درخط مقدم پیاده سازی فن آوری های نوآورانه قرار گرفته و تا حد زیادی می تواند به بهبود کیفیت نتایج جراحی برای بیماران دارای نقص نسبی یا کامل بینایی بیانجامد.
درمطالعه بالینی که درنشست سالانه انجمن بینایی و چشم پزشکی (ARVO) در سال 2012 ارائه شد  استفاده از این تکنیک آماده سازی بافت اندوتلیال قبل از پیوند، میزان صدمه به سلول های اندوتلیال را به طور متوسط تا 9.07٪ ، در مقایسه با 36.2٪ گروه شاهد، کاهش داده است.
پایان مطلب/
 
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه