تاریخ انتشار: شنبه 12 اسفند 1396
حمایت مالی NIH از محققین برای کشف درمان های مبتنی بر سلول های بنیادی برای ترمیم قلب

  حمایت مالی NIH از محققین برای کشف درمان های مبتنی بر سلول های بنیادی برای ترمیم قلب

وقوع بیماری های قلبی در حال افزایش است و استراتژی درمانی جدید مورد نیاز است. رویکردهای مبتنی بر سلول های بنیادی با پتانسیل بازسازی عضلانی بافت ایسکمی شده می توانند امیدوار کننده باشند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، اخیرا انستیتو ملی سلامت بودجه ای معادل 11.6‌ میلیون دلار را به محققین دانشگاه Temple اعطا کرده است تا رویکرد درمانی و مبتنی بر سلول های بنیادی را برای ترمیم و بازسازی قلب بیابند. این پروژه بیشتر سعی در استفاده از پتانسیل میکرو وزیکول های مشتق از سلول های بنیادی موسوم به اگزوزوم برای کمک به درمان مشکلات قلبی دارد. این اگزوزوم ها فرصتی را برای انجام یک رویکرد بدون استفاده از سلول ولی مبتنی بر سلول های بنیادی برای بیماری قلبی فراهم می آورند. اگزوزوم ها بسته های بسیار کوچک 50 تا 150 میکرومتری هستند که از سلول های بنیادی ترشح می شوند و حاوی RNAهای کوچک، پروتئین ها و سایر محصولاتی هستند که می توانند بعد از آزادسازی از سلول، عملکرد سلول های بنیادی را تقلید کنند و اثرات سودمند این سلول ها را اعمل کنند.

در این مطالعه جدید، دکتر کوچ و همکارانش در Temple روی درک عملکرد و محتوای اگزوزوم های مشتق از سلول های بنیادی مغز استخوان در جانوران سالم و دیابتی و جانوران دچار التهاب شدید فوکوس کردند. دیابت یکی از دلایل  بیماری قلبی در بیماران است و التهاب حاصل از آسیب قلبی ممکن است روی عملکرد و یا اثر محتوای اگزوزوم ها تاثیر بگذارد. شناسایی تغییرات ناشی از بیماری خاص در مولکول های اگزوزوم به ما اجازه خواهد داد مولکول های این اگزوزوم ها را هدف قرار داده و مدیفه کنیم و به این ترتیب درمانی سودمند را برای قلب طراحی کنیم. دکتر کوچ و همکارانش مسیرهای پیام رسانی از جمله مسیر GRK2 را در سلول های بنیادی قلبی مورد ارزیابی قرار خواهند داد. مهار GRK2‌می تواند از طریق مکانیسم هایی که در تغییر محتوای ترشحی اگزوزوم ها دخالت دارند، ترمیم قلبی را تسهیل کند.چشم اندازه این پروژه استفاده از پتانسیل اگزوزوم ها در مطالعات بالینی بیماری های قلبی و کاربرد آن ها به عنوان درمانی جدید برای بیماران مبتلا به این عارضه خواهد بود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه