تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 22 اسفند 1396
تکنیک های بهتر در زمینه سلول های بنیادی با استفاده از پروتئین موجود در خزه ها

  تکنیک های بهتر در زمینه سلول های بنیادی با استفاده از پروتئین موجود در خزه ها

کوهنوردان می دانند که خزه هایی که به دور تنه درختان می پیچند به شمال اشاره دارند. طق مطالعه ای جدید بوسیله محققین آلمانی، این گیاهان باستانی ممکن است قطب نمای جدیدی برای پژوهش های سلول های بنیادی باشند و به محققین بگویند که چگونه سلول های بنیادی را برای اهداف پزشکی برنامه ریزی کنند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از stem-cells-news، دکتر رالف رسکی و همکارانش در دانشگاه فرایبورگ کشف کرده اند که می توانند از پروتئین گروه پلی کامب(PcG) که در خزه ها موجود هستند استفاده جدیدی داشته باشند. پروتئین های PcG نقش مهمی را در هدایت تکوین سلول های بنیادی بر عهده دارند.

خزه ها نوعی گیاه هستند که فرایندهای تکوینی پایه آن ها بسیار شبیه انسان است. شاید سوئیچی که در به سلول های بنیادی می گویند به بافت تبدیل شوند مشخص نباشد اما به عقیده رسکی، آن ها یک ترکیب کلیدی که موجب عملکرد این سوئیچ می شود را شناسایی کرده اند. در مقاله ای که رسکی و همکارانش به چاپ رسانده اند مکانیسمی قدیمی را شناسایی کرده اند که نحوه سازماندهی شدن DNA‌درون هسته سلول را تغییر می دهد و به نوبه خود روی بیان ژن اثر می گذارد. این یافته می تواند در زمینه سلول های بنیادی موثر باشد، زیرا در بسیاری از مواد سلول های بنیادی ایمپلنت شده مسیر درستی را پیش نمی گیرند و به درستی برنامه ریزی نمی شوند اما شناسایی چنین پروتئینی می تواند تکوین آن ها به سلول یا بافت مورد نظر را هدایت کند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه