تاریخ انتشار: شنبه 26 اسفند 1396
مراکز سلول های بنیادی و مدعی کارایی بالای سلول  درمانی برای استئوآرتریت زانو در حال افزایش است

  مراکز سلول های بنیادی و مدعی کارایی بالای سلول درمانی برای استئوآرتریت زانو در حال افزایش است

حتی با فقدان شواهد اثبات شده، تعداد مراکزی که سلول های بنیادی را برای درمان استئوآرتریت زانو تبلیغ می کنند، در آمریکا روز به روز در حال افزایش است. این مراکز مدعی نرخ موفقیت 80 درصد این سلول درمانی ها برای استئوآرتریت هستند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، طبق آمار ارائه شده در نشست آکادمی آمریکای جراحان ارتوپدیک، 65 مرکز در آمریکا ادعای انجام سلول درمانی برای استئوآرتریت را دارند و هزینه ای بین 1150 دلار تا 12000 دلار را برای انجام این درمان درخواست می کنند. طبق این آمار هر بار تزریق سلول های بنیادی حدود 5000 دلار هزینه در بر دارد.

مطالعه ای مروری برای ارزیابی سلول درمانی استئوآرتریت حاکی از بیش از 400 مقاله در زمینه سلول درمانی استئوآرتریت زانو است که روی هم رفته شواهدی را برای کارایی استفاده از سلول های درمانی برای این مشکل شایع ارائه کرده اند. استئوآرتریت روی بیش از 27 میلیون آمریکایی اثر گذاشته است و ریسک فاکتورهایی مانند سن، ژنتیک، اضافه وزن، تاخوردگی های بد و مکرر زانو، بلند کردن وزنه های سنگین می تواند این بیماری را تشدید کند.

محققین این مطالعه با 317 مرکز سلول درمانی در زمینه بیماری های اسکلتی عضلانی از طریق ایمیل و تلفن ارتباط برقرار کردند. در این میان 273 مرکز اطلاعات مورد نیاز در این زمینه را در اختیار محققین قرار دادند. این اطلاعات در مورد تزریق سلول های بنیادی برای استئوآرتریت زانو، کارایی بالینی این رویکرد و هزینه آن بود. 65 مرکز قیمت تزریق سلول های بنیادی به یک زانو را اعلام کردند که این هزینه برای هر تزریق تقریبا 5000 دلار بود. 14 مرکز هزینه ای 3000 دلاری و 10 کلینیک نیز هزینه ای 8000 دلاری را برای تزریق سلول های بنیادی به یک زانو اعلام کردند. از آن جایی که معمولا بیمه ها این هزینه ها را پوشش نمی دهند، تقریبا 100 درصد هزینه را خود بیماران باید متقبل شوند. با توجه به کارایی درمان، 36 مرکز داده هایی را ارائه کردند که نرخ موفقیت بالینی آن ها 82 درصد بوده است. ده کلینیک کارایی درمان شان را 90 تا 100 درصد عنوان کردند، 15 مرکز این آمار را 80 تا 90 درصد، 10 مرکز 70 تا 80 و در نهایت یک کلینیک این نرخ و کارایی را 55 درصد عنوان کرد. ارزیابی ها نشان داد که بین هزینه ها و نرخ موفقیت در این مراکز هیچ ارتباطی وجود نداشته است. به عقیده محققین اگرچه سلول های بنیادی و سلول درمانی انتظار بالایی را بین بیماران ایجاد می کند اما برای رسیدن به نتیجه ای قطعی و ارائه شواهد واضح از موثر بودن این درمان، هنوز راه درازی در پیش است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه