تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 28 فروردین 1397
داشتن تعداد اسپرم کم تنها یک مشکل برای باروری نیست

  داشتن تعداد اسپرم کم تنها یک مشکل برای باروری نیست

سمن مردان مارکری برای سلامت عمومی آن ها محسوب می شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، طبق مطالعه بزرگی که در دانشگاه پادوای ایتالیا برای ارزیابی کیفیت سمن، عملکرد تولید مثلی و خطر متابولیکی در مردان و ارتباطشان با باروری صورت گرفته است، سمن مردان می تواند مارکری برای سلامت عمومی آن ها باشد. نتایج این مطالعه مربوط به 5177  شریک مرد از زوجین ایتالیایی نابارور بود و به وضوح نشان دادکه تعداد پایین اسپرم به خودی خود با تغییرات متابولیکی، خطرات قلبی عروقی و توده استخوانی پایین همراه خواهد بود. تعداد اسپرم کم به معنی وجود کمتر از 39 میلیون اسپرم طی هر انزال است.

در این مطالعه دکتر فرلین و همکارانش دریافته اند که حدود نیمی از مردان که تعداد اسپرم پایینی داشتند، میزان چربی بدن شان در مقایسه با افراد با اسپرم طبیعی 2/1 برابر بیشتر بود، سطح فشار خون شان بالاتر بود و میزان چربی های بد آن ها یعنی LDL و تری گلیسریدها نیز بالا بود و HDL(چربی خوب) نیز پایین بود. در این بیماران شانس ابتلا به سندرم های متابولیک و دیابت نیز به مراتب بالاتر بود. علاوه براین، در مردان با تعداد اسپرم اندک، 12 برابر خطر هایپوگنادیسم را افزایش داد که به معنی سطح پایین تستوسترون بود. نیمی از مردان با تستوسترون پایین مبتلا به استئوپورز می شوند که در واقع به معنی پایین آمدن توده استخوانی است.

این مطالعه قویا نشان می دهد که زوجینی که به دلیل مشکلات اسپرمی مردان(بویژه تعداد پایین) دچار مشکلات باروری هستند و تحت نظر متخصصین این امر قرار دارند باید برای بررسی سایر مشکلات نیز تحت نظر باشند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه