تاریخ انتشار: یکشنبه 26 فروردین 1397
سرما می تواند چربی خوب بدن را در سطح سلولی فعال کند

  سرما می تواند چربی خوب بدن را در سطح سلولی فعال کند

دماهای پایین می تواند تشکیل چربی خوب را در سطح سلولی فعال می کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از Sciencedaily، پژوهشی جدید در دانشگاه ناتینگهام برای اولین بار  نشان می دهد که روشی که به موجب آن چربی ها در بدن ساخته می شوند، برخلاف آن چه تاکنون تصور می شده است، طی سال های اولیه زندگی برنامه ریزی نمی شوند و حتی سلول های بالغ نیز می توانند تحت تاثیر محیط تغییر یافته و چربی ایجاد کنند. این یافته می تواند به افزایش درک ما از چاقی و بیماری های متابولیسم کمک کند و راهی جدید را برای کنترل بیماری هایی مانند دیابت پیش روی ما بگذارد.

در مطالعه ای که حدود دو سال طول کشیده است دکتر ویرجین سوتیل و همکارانش در دانشکده پزشکی میشل سیموند، روی نحوه تولید بافت چربی قهوه ای(چربی خوب) فوکوس کرده اند که با سوزاندن چربی، قند و کالری اضافی به تنظیم قند خون یا چربی سفید که چربی بد محسوب می شود و انرژی را ذخیره می کند، کمک می کند.

چربی قهوه ای معمولا در نوزادان و جانورانی که دارای خواب زمستانی هستند وجود دارد و راهی برای گرم نگه داشتن آن  ها است. با این حال، در سال های اخیر محققین کشف کرده اند که مقادیر اندک چربی قهوه ای در بالغین نیز وجود دارد و این توانایی در برخی شرایط خاص افزایش نیز می یابد.

مشخص شده است که برخی اوقات قرار گرفتن در معرض دماهای پایین می تواند تشکیل چربی قهوه ای را افزایش دهد اما مکانیسم این فرایند مشخص نبوده است. اما در مطالعه ای جدید، دکتر سوتیل و همکارانش نشان داده اند که حتی تغییر اندکی در دمان می تواند سلول های بنیادی ما را فعال کند تا چربی قهوه ای را در سطح سلولی تولید کنند. خبر خوب در مورد این نتایج این است که سلول ها ما برای تشکیل چربی بد پیش برنامه ریزی نشده اند و اگر تغییرات درستی در شیوه زندگی وجود داشته باشد، سلول های بنیادی ما می توانند پاسخ مناسبی ارائه دهند.

در این مطالعه جدید، آن ها سیستم آزمایشگاهی جدیدی را ایجاد کرده اند که از سلول های بنیادی مغز استخوان تولید شده است. به کمک این سیستم، سوتیل و همکارانش آن چه دردماهای زیر 37 درجه سانتیگراد برای این سلول ها اتفاق می افتد را بررسی کردند و دریافتند که زمانی که دما به زیر 32 درجه سانتیگراد می رسد، بدن شروع به تولید سلول های چربی قهوه ای می کند. این یافته می تواند منجر به ارائه راهکارهای درمانی موثر و بی خطر برای کسانی شود که از مشکلات مربوط به وزن بیش از حد رنج می برند و به لطف این دانسته ها درصد زیادی از سلول های آن ها را به چربی قهوه ای سوزاننده کالری تبدیل کرد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه