تاریخ انتشار: چهارشنبه 01 خرداد 1392
کشف ژن های موثر بر میزان کلسترول

  کشف ژن های موثر بر میزان کلسترول

محققان ژن هایی را شناسایی کرده اند که بر روی میزان کلسترول تاثیر گذارند.
امتیاز: Article Rating

 

به گزارش بنیان به نقل از medindia ،چهار ژن در بابون ها کشف شده اند که میزان کلسترول بد را تنظیم می کنند. دانشمندان می گویند این یافته ها مهم هستند زیرا با هدف قرار دادن این ژن ها می توان داروهای جدیدی را ساخت که خطر بیماری قلبی را کاهش می دهند.
ارتباط این ژن ها قبلا با سرطان مشخص شده است ، بنابراین می توان پیشنهاد کرد که دلایل ژنتیکی بیماری قلبی ممکن است تا حدودی مشابه دلایل برخی انواع سرطان باشد.
دانشمندان امریکایی 1500 بابون را مورد بررسی قرار داده اند. آنها بابون هایی را انتخاب کرده اند که رابطه خواهر-برادری داشته اند. حیوانات مورد مطالعه به دو گروه تقسیم شده اند. در یک گروه مقدار لیپوپروتئین با چگالی کم(LDL)  یا کلسترول پایین و در گروه دیگر میزان LDL بالا بوده است.در این مطالعه حیوانات با یک رژیم چربی به مدت هفت هفته تغذیه شده اند. سپس دانشمندان از تکنولوژی خاصی برای میزان بیان ژن های مورد نظر در دو گروه استفاده کرده اند. آن ها کشف کرده اند که چهار ژن به نام های TENC1، ERBB3،  ACVR1Bو DGKA برمیزان LDL تاثیر گذارند. ضمنا این چهار ژن قسمتی از مسیر های پیام رسانی هستند که برا ی بقای سلول ها مهم بوده و اختلال در این مسیرها باعث شروع برخی سرطان ها می شوند.
نتایج مطالعه در مجله Lipid Research ارائه شده است.
پایان مطلب/
 
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه