تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 01 خرداد 1397
کشف مکانیسم ها و مارکرهای اپی ژنتیکی دخیل در بیماری های مختلف از سرطان گرفته تا ناباروری

  کشف مکانیسم ها و مارکرهای اپی ژنتیکی دخیل در بیماری های مختلف از سرطان گرفته تا ناباروری

محققین دانشگاه مریلند به دنبال راهی برای شناسایی مکانیسم های منجر به تکوین سلول های بنیادی خط زایا یا سلول های زایا هستند. این سلول های بنیادی، تنها سلول هایی هستند که می توانند اطلاعات ژنتیکی را به نسل بعد منتقل کنند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از news-medical.net، پژوهش های سلول های بنیادی در تلاش های رو به جلو برای یافتن اطلاعات جدید برای مبارزه با بیماری ها هستند و در این مطالعه نیز محققین مریلند مکانیسم هایی را یافته اند که با ژن های مسئول سرطان ها و عفونت های ویروسی مرتبط هستند.

فوکوس این مطالعه روی ارزیابی سلول های زایا برای شفاف سازی مکانیسم هایی خواهد بود که در تکوین سلول های زایا و بیان ژن های مربوط به آن ها نقش دارند. فرایندهای اختصاصی برای ژن های منفرد مربوط به سرطان یا عفونت های ویروسی کشف شدند و برای شناسایی و ردیابی ژن هایی که در سلول های زایای نر وجود دارند و می توانند در درمان های ناباروری نقش داشته باشند، از مارکرهایی استفاده شد. این مارکرهای اپی ژنتیکی منحصر به پرندگان (جوجه) بود که مدل های جانوری هستند که از هر نظر برای مطالعه اپی ژنتیک، سلول های بنیادی و تحقیقات تکوینی ایده آل هستند. بسیاری از افراد وقتی صحبت از مدل های جانوری می شود به طور ناخودآگاه به موش ها فکر می کنند اما عناصر تنظیمی ژنتیکی بین جوجه و ژنوم انسان کاملا مشابه است. در حقیقت، شباهت ژنتیکی بین انسان و جوجه حدود 60 درصد است. تکوین جوجه ها سریع و قابل پیگیری است، جنین جوجه را می توان به راحتی دستکاری کرد و آن ها را تا مراحل نهایی تکوین تحت نظر داشت و همین امر آن ها را مدل های جانوری منحصربفردی می سازد. از طرف دیگر، از آن جایی که رشد جنین و فرایندهای تکوینی براحتی در جنین های این موجودات قابل مشاهده است آن ها می توانند برای پژوهش های تکوینی و تحقیقات سلول های بنیادی بسیار مناسب باشند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه