تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 01 خرداد 1397
استفاده از قرص هایی که به تشخیص سرطان کمک می کنند ممکن است بهتر از استفاده از ماموگرافی باشد

  استفاده از قرص هایی که به تشخیص سرطان کمک می کنند ممکن است بهتر از استفاده از ماموگرافی باشد

حدود یک سوم زنانی که به سرطان سینه مبتلا می شوند، برای تشخیص سرطان شان متحمل استفاده از رویکردهایی می شوند که انجام آن ها ضرورتی نداشته است، اما در مطالعه ای جدید محققین روشی را ابداع کرده اند که می تواند در تشخیص تومورهای خوش خیم و بدخیم به نحو بهتری عمل کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از news-medical.net، محققین دانشگاه میشیگان قرص هایی را تولید کرده اند که موجب می شود زمانی که تومورها در معرض نور مادون قرمز قرار می گیرند، شروع به درخشیدن کنند.

ماموگرافی یک ابزار تشخیصی نامناسب اس. حدود یک سوم بیماران مبتلا به سرطان سینه که متحمل جراحی یا شیمی درمانی می شوند دارای تومورهای خوش خیم یا با رشد آهسته هستند که هرگز حیات آن ها را تهدید نمی کنند. در سایر بیماران نیز، بافت متراکم سینه در توده های موجود در پستان خود را پنهان می کند و از آن جایی که بوسیله ماموگرافی قابل تشخیص نیست، بدون درمان مانده و در نتیجه منجر به مرگ فرد می شود. این در حالی است که در صورت تشخیص به راحتی قابل جراحی و درمان هستند. نکته دیگر در مورد ماموگرافی، ناراحتی و مشکلاتی است که برای فرد ایجاد می کند. به این مشکلات باید هزینه های تشخیصی 4 میلیارد دلاری تشخیص سرطان سینه را نیز اضافه نمود.

برای حل این مشکل، محققین رنگ هایی را در قالب قرص طراحی و تولید کرده اند که به نور مادون قرمز پاسخ می دهد و به مولکولی که معمولا روی سطح سلول های توموری، درون عروق خونی تغذیه کننده تومور و در بافت های ملتهب وجود دارد، متصل می شود. برخلاف نور مرئی، نور مادون قرمز به راحتی به درون بدن نفوذ می کند. با استفاده از این قرص رنگی که به صورت خوراکی(به جای تزریق) مصرف می شود، می توان بی خطر بودن غربالگری را تضمین کرد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه