تاریخ انتشار: شنبه 19 خرداد 1397

  نتایج مثبت فاز یک مطالعه بالینی برای ivosidenib علیه لوکمیای میلوئید حاد

نتایح فاز اولیه یک کارآزمایی بالینی در نشست سالیانه انجمن انکولوژی بالینی آمریکا(ASCO) ارائه شده است که حاکی از مثبت بودن نتایج استفاده از داروی مهار کننده IDH1 موسوم به ivosidenib علیه لوکمیای میلوئید حاد(AML) بوده است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، طبق گزارش ارائه شده در این نشست، از 258 بیمار مبتلا به لوکمیای میلوئید حاد IDH1+ که با مهار کننده IDH1 موسوم به ivosidenib تیمار شدند، 9/41 درصد آن ها به آن پاسخ دادند و نرخ بقای بدون پیشرفت بیماری در آن ها 2/8 ماه بودند. 24 درصد از این بیماران به طور کامل به ivosidenib پاسخ دادند.

ژن IDH1 همتای ژن دیگری موسوم به IDH2 است که آن هم عامل لوکمیای میلوئید حاد محسوب می شود و هدف دارویی موسوم به enasidenib است که در سال 2017 مورد تایید FDA قرار گرفته است. هر چند عملکرد هر دو نوع IDH پیچیده است اما مطالعات قبلی نشان داده است که موتاسیون در هر کدام از IDH1 یا IDH2 می تواند انکوژن های دیگر را فعال کند و یا این که عملکرد ژن های سرکوب کننده توموری را مختل کند. هم enasidenib و هم ivosidenib هر دو می توانند عملکرد ژن های IDH جهش یافته را مختل کنند. دکتر پولیا، سرپرست محققین این مطالعه، براین باور است که استفاده از داروی ivosidenib به همراه داروهایی که می توانند سلول های بنیادی لوکمیایی را هدف قرار دهند می تواند کارایی درمان را چندین برابر کند و به همین دلیل گام بعدی این مطالعه را استفاده از ترکیب ivosidenib و داروهای هدف قرار دهنده سلول های بنیادی سرطانی اعلام کرده است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه