تاریخ انتشار: یکشنبه 27 خرداد 1397
ارتباط بین HPV و سرطان بعد از پیوند کلیه

  ارتباط بین HPV و سرطان بعد از پیوند کلیه

انستیتو تحقیقات سلول های بنیادی سرطانی اروپا در دانشگاه کاردیف به ارتباط بین تکوین سرطان پوست و پیوند کلیه اشاره داشته است و اهمیت این امر که پزشکان باید بیماران پیوندی را برای سرطان های ناشی از ویروس ها مورد مونیتور قرار دهنده، مورد تاکید قرار داده است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، در بیمارانی که از حمایت سیستم ایمنی برخوردار نیستند، ویروس هایی شبیه HPV می توانند در بدن آن پراکنده شده و منجر به سرطان های کنترل نشده شوند. این بدین معنی است که آن هایی که پیوند کلیه را دریافته می کنند، به دلیل این که به عنوان بخشی از درمان از داروهای سرکوب کننده ایمنی استفاده می کنند، مستعد آلودگی به ویروس های سرطان زایی مانند HPV هستند.

کارسینومای کراتینوسیت، نوعی سرطان پوست و شایع ترین سرطان پوستی است که در بیماران پیوند کلیه اتفاق می افتد و با شکلی از ویروس HPV موسوم به β-HPV مرتبط است. دکتر پاتل و همکارانش در انستیتو تحقیقات سلول های بنیادی سرطانی اروپا به بررسی مکانیسم های دخیل در تکوین کارسینومای کراتینوسیتی در بیمارانی پرداختند که متحمل پیوند کلیه می شوند. آن ها از پوست طبیعی و تومورهای برداشته شده از بیماران پیوند کلیه استفاده کردند. با استفاده از آنتی بادی ها، آن ها توانستند نشان دهند که آیا ویروس β-HPV در پوست وجود دارد یا خیر، زیرا این ویروس زمانی که با سایر ریسک فاکتورها مانند نور UV و داروهای سرکوب کننده ایمنی همراه شود، پوست را مستعد بروز کارسینومای کراتینوسیتی می کند.

این مطالعه برای اولین بار مکانیسم های مولکولی که به موجب آن ها ویروس HPV منجر به تکوین سرطان های پوستی در بیماران پیوند کلیه می شود را نشان داده است. این مطالعه نه تنها در درک بروز سرطان بوسیله ویروس ها کمک کرده است بلکه به پزشکان هشدار می دهد که بیماران پیوند کلیه را برای سرطان های پوستی ناشی از HPV مورد مونیتور قرار دهند تا مانع از بروز سرطان در آن ها شوند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه