تاریخ انتشار: دوشنبه 28 خرداد 1397
در مورد نورون ها، بدست آوردن ویژگی های مشابه می تواند به طور مختلفی محقق شود

  در مورد نورون ها، بدست آوردن ویژگی های مشابه می تواند به طور مختلفی محقق شود

مکانیسم های مولکولی مجزا می توانند ویژگی های مشابهی را در نورون های مختلف ایجاد کنند. این یافته می تواند درک ما از تکوین سلولی مغز را افزایش دهد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، مغز حاوی بسیاری از انواع نورون ها است که رفتار ما را کنترل می کنند. هر نورون ویژگی های مجزایی دارد که به آن اجازه می دهد عملکردهای مختلفی داشته باشند. به منظور تنظیم برهمکنش هایشان، این نورون ها با استفاده از نوروترانسمیترها با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند. در واقع می توان گفت مغز انسان بی نهایت پیچیده است و حاوی نورون هایی است که با هزاران سلول ارتباط برقرار می کنند و همین امر مطالعه آن را از نظر تکنیکی مشکل می کند

در مطالعه ای جدید محققین دانشگاه نیویورک روی نورون های سیستم بینایی مگس های سرکه فوکوس کردند که جانور مدلی است که بارها از آن در نشان دادن اصول پایه تکوین و عملکرد مغز استفاده شده است. پروفسور کلود دسپلان و همکارانش از Drop-seq برای توالی یابی ژن هایی که در هر ده هزار سلول دروزوفیلا بیان می شود استفاده کردند. نتایج آن ها نشان داد که انواع مختلف نورون ها در سیستم بینایی این مگس سرکه ویژگی های مشترکی(بویژه در مورد نوروترانسمیترها) دارند که با استفاده از مکانیسم های مختلف بدست آمده است. محققین براین باورند که این امر می تواند در مورد سایر مشخصه های نورونی نیز صادق باشد و منجر به درک عمیق تری در مورد این که چگونه بافت مغزی از صدها نوع سلول مرتبط با هم تشکیل شده است، ارائه کند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه