تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 29 خرداد 1397
جزایر پانکراسی مهندسی بافت شده برای درمان شروع ناگهانی دیابت نوع یک در موش

  جزایر پانکراسی مهندسی بافت شده برای درمان شروع ناگهانی دیابت نوع یک در موش

محققین جزایر پانکراسی مهندسی بافت شده ای را در آزمایشگاه تولید کرده اند که یک سیستم گردش خون را ایجاد کردند، هورمون هایی شبیه انسولین را ترشح کردند و با موفقیت شروع ناگهانی دیابت نوع یک را در موش های پیوند شده درمان کردند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از news-medical.net، در این مطالعه جدید محققین دانشگاه یوکاهاما سیتی ژاپن از رویکردی جدید به نام کشت سلولی خود متراکم شدن(self-condensation) استفاده کرده اند. این تکنولوژی به آن ها اجازه می دهد که گامی دیگر به تولید بافت ها و اندام های انسانی با استفاده از سلول های خود فرد و به منظور استفاده در طب بازساختی نزدیک شوند. این روش ممکن است یک استراتژی درمانی اصولی برای درمان دیابت نوع یک باشد که سالانه بیش از 79 هزار نفر در ژاپن به آن مبتلا می شوند.

به منظور مهندسی بافت پانکراسی، محققین از دو نوع سلول پیش ساز در مرحله جنینی که تشکیل این اندام را حمایت می کنند استفاده کردند: سلول های بنیادی مزانشیمی و سلول های اندوتلیالی سیاهرگ بند ناف انسانی(HUVECs). این محققین این دو نوع سلول را با سلول های مشتق از پانکراس انسانی، موشی و سلول های iPS‌ترکیب کردند و آن ها را تحت تیمار با مواد شیمیایی و ژنتیکی قرار دارند که موجب تشکیل جزایر پانکراسی می شوند. در شرایطی که فاکتورهای تغذیه ای و پشتیبان به خوبی در اختیار سلول ها قرار گرفت، این ترکیب متراکم شده و به صورت جزایر پانکراسی در آمدند. زمانی که این جزایر مهندسی شده به مدل های موشی انسانی شده مبتلا به دیابت نوع یک پیوند شدند، به خوبی با سیستم خونی جانور ارتباط برقرار کردند، شروع به ترشح انسولین به عنوان هورمون اصلی تنظیم قند خون کردند و دیابت نوع یک را در آن ها درمان کردند و موجب ثبات قند خون جانور شدند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه