فیبروز قرنیه، سلول های بنیادی
تاریخ انتشار: پنجشنبه 24 آذر 1390
روش جدید برای درمان فیبروز قرنیه

  روش جدید برای درمان فیبروز قرنیه

فیبروز تنها مشکل چشم نیست بلکه درارگان های دیگر از جمله قلب و ریه ها نیز رخ می دهد. وقتی فیبروز در یک اندام حیاتی متوقف نشود ،میتواند کشنده باشد. تا آنجا که 45 درصد از تمام مرگ و میر انسان به علت فیبروز است.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، قرنیه بافت روشن مقابل چشم است که در  تمرکز نور و همچنین محافظت از چشم مانند یک عدسی عمل می کند. هنگامی که چشم دچار صدمه، عفونت و یا بیماری می شود ، یکی از رایج ترین ویژگی های آن این است که قرنیه ابری می شود.
Royce Mohan  محققی است که بر روی درمان فیبروز قرنیه (یک مکانیسم بیماری زای غیر قابل برگشت و علت دوم کوری در جهان) متمرکز شده است.
Mohan از مرکز بهداشت UConn  می گوید: فیبروز قرنیه مانند قطرات شبنم یخ زده بر روی شیشه جلوی اتومبیل است زمانی که شما در حال رانندگی هستید. این می تواند بسیار خطرناک باشد و شما ناگهان متوجه اهمیت وضوح دید می شوید.
مطالعه Mohan که در مجله The Journal of Biological Chemistry به چاپ رسید می تواند منجر به کشف داروهایی شود که ابری بودن چشم را پاک کرده و بینایی طبیعی  را بازمی گرداند.
داروی مورد مطالعه این پژوهشگر ، ( Withaferin A (WFA است که بطور طبیعی یک ترکیب شیمیایی موجود در گیاه گیلاس زمستانی است و در طب سنتی برای درمان اختلالات خونریزی زنان مورد استفاده قرار می گیرد.
Mohan دریافت که WFA با تنظیم پایین دست یا سرکوب پروتئینی به نام vimentin که به طور معمول رشد فیبروتیک را تحریک می کند، از فیبروز قرنیه جلوگیری می کند.
هنگامی که vimentin از مدل حیوانی حذف شد ، آسیب هایی که منجر به فیبروزقرنیه شده بود بهبود یافت .
Mohan توضیح می دهد: ما می توانیم همین کار را با این دارو انجام دهیم. "ما می توانیم باعث تنظیم  پروتئین vimentin و حفاظت از قرنیه شویم."

Mohan می گوید : این تحقیق دارای پیامدهای بسیار بزرگتری است. "ما با استفاده از چشم ، تنها کوری رامطالعه نمی کنیم بلکه بدنبال پاسخ به یک سوال اساسی هستیم، اینکه پروتئین ها یی القاء شده در طول فیبروز چه پروتئین هایی هستند و چگونه می توان نقش پا توژن آنها را متوقف کنیم.
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه