تاریخ انتشار: چهارشنبه 06 تیر 1397
پایگاه داده آن لاین برای مقایسه قابلیت های بازسازی کنندگی بین جانوران

  پایگاه داده آن لاین برای مقایسه قابلیت های بازسازی کنندگی بین جانوران

مقایسه قابلیت های بازسازی کنندگی بافت در بین جانوران، مورد توجه پایگاه داده جدیدی بوده است که بوسیله تیمی از محققین دانشگاه Maine ایجاد شده است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، در حالی که قابلیت بازسازی کنندگی پستانداران محدود به برخی اندام های خاص است، مهره داران پست تر مانند گورخرماهی و سمندرها توانایی بازسازی اندام های حرکتی کامل و اغلب بافت های بالغ شان مانند عضلات قلبی را دارند.

بنجامین کینگ در دانشگاه Maine سرپرست تیم تحقیقاتی است که پایگاه داده ای موسوم به RegenDbase را ایجاد کرده اند که پایگاه داده مربوط به مقایسه مدل های بازسازی کننده است. این منبع آن لاین به محققین اجازه می دهد الگوهای بیان ژن را در بین جانورانی که قابلیت های بازسازی کنندگی متفاوتی دارند با هم مقایسه کنند و الگوهای مشترک و منحصربفرد بیان ژن را شناسایی کنند. این پایگاه شمل داده های بین ژنی مربوط به ژن های کد کننده پروتئین و مولکول های RNA تنظیمی گورخرماهی، سمندرهای اکسولوتل و موش است.

این محققین از این پایگاه داده جدید برای انجام یک مطالعه جامع بیان ژنی برای یافتن RNAهای مشترک در بازسازی قلب در نوزاد موش ها و گورخرماهی استفاده کردند و مشاهده کردند که 28 مولکول RNA تنظیمی گورخرماهی شبیه نوزاد موش وجود دارد که در بازسازی قلب دخیل هستند. اضافه کردن داده های مربوط به موجودات دیگر از جمله انسان می تواند به غنی تر شدن این پایگاه داده کمک کند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه