تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 07 خرداد 1392
درمان حملات قلبی و سکته مغزی باسلول های بنیادی بند ناف

  درمان حملات قلبی و سکته مغزی باسلول های بنیادی بند ناف

دانشمندان کاتالان دریافتند که سلول های بنیادی بند ناف می تواند حملات قلبی و سکته مغزی را درمان کند.
امتیاز: Article Rating
 
به گزارش بنیان، با توجه به آزمایش های انجام شده بر روی موش، محققان کاتالان اسپانیا تأیید کردند که سلول های بنیادی موجود در بند ناف انسان، که چندتوان هستند و به انواع مختلف سلولها تبدیل می شوند، می توانند بافت های آسیب دیده ناشی از حمله قلبی و یا سکته مغزی را ترمیم کنند.
این مطالعه توسط گروه پژوهشی نارسایی و ترمیم قلبی (ICREC)، ازموسسه قلب Trias آلمان با همکاری موسسه علوم قلب و عروق کاتالان و شورای تحقیقات ملی اسپانیا (CSIC) انجام شده است.
پس از حمله قلبی، تغذیه سلول های قلبی توسط خون متوقف می شود که در نهایت موجب مرگ و تاثیربر عضله قلبی می شود. تا کنون تنها راه برای بهبود بافت های آسیب دیده درمان دارویی یا پیوند قلب بوده است. این سلول های بنیادی می توانند برای تولید عروق و به نوبه خود بازسازی بافت قلبی مورد استفاده قرار گیرند.
آزمایش بر روی موش هایی که به قلب آنها مقداری سلول بنیادی تزریق شده بود، نشان می دهد ناحیه آسیب دیده آنها به حداقل رسیده و سبب عروق زایی جدید درقلب آنها شده است. دانشمندان باهدف اینکه نتایج حاصل از این کشف ممکن است منجر به بهبود عملکرد قلب شود به این آزمایش ها پرداختند.
این نتایج در مجله علمی Plos-One تحت عنوان " سلول های بنیادی مزانشیمی مشتق از خون بند ناف سبب پیشبرد رشد عروقی در in vivo می شود"، منتشر شده است.
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه