تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 19 تیر 1397
درمانی خلاقانه با سلول های بنیادی و احیای بینای فردی که دچار آسیب چشمی شده بود

  درمانی خلاقانه با سلول های بنیادی و احیای بینای فردی که دچار آسیب چشمی شده بود

چندی پیش فردی که حدود 15 سال پیش طی حملات شیمیایی دچار آسیب بینایی شده بود به لطف استفاده از سلول های بنیادی، بینایی اش را بدست آورد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از Stem-cells-news، راسل ترن بال، یکی از هشت بیماری دچار اختلال بینایی است که به لطف تکنیکی که بوسیله محققین و جراحان انستیتو سلول های بنیادی شمال شرقی انگلیس طراحی شده است، بوسیله سلول های بنیادی خودش درمان شده است.

ترن بال طی حملات شیمیایی و بدلیل آسیب شدیدی که به سلول های بنیادی قرنیه اش وارد شده بود و دچار مشکلی به نام نقص سلول های بنیادی لیمبال(LSCD) شده بود، بینایی چشم راستش را از دست داده بود. در این رویکرد درمانی تکه کوچکی بافت لیمبال چشم چپ وی به اندازه یک میلی متر مربع برداشته شده و به آزمایشگاه منتقل شد و در محیط کشتی حاوی گلوکز، انسولین و هیدروکورتیزون کشت داده شد. بعد از دو هفته لایه سطحی قرنیه چشم آسیب دیده وی برداشته شد و با نمونه جدیدی از سلول های بنیادی لیمبال خودش جایگزین شد. بعد از هشت هفته، سلول های بنیادی به داخل قرنیه گرافت شده و بینایی وی احیا شد. به عقیده محققین این رویکرد می تواند امیدی برای میلیون ها بیماری در سراسر دنیا باشد که از این مشکل رنج می برند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه