تاریخ انتشار: جمعه 22 تیر 1397
مزایای آنتی اکسیدانی خواب

  مزایای آنتی اکسیدانی خواب

در جامعه مدرن، درک خواب و مسائل مربوط به به آن روز به روز اهمیت بیشتری پیدا می کند و بی خوابی های مزمن شایع و فراگیر شده است. شواهد زیاد نشان دهنده ارتباط بین بی خوابی و اثرات منفی آن روی سلامتی است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، ونسا هیل و میمی شیراسو در دانشگاه کلمبیا دریافته اند که مگس های سرکه جهش یافته با خواب کوتاه نواقص حساسیت به استرس اکسیداتیو حاد یکسانی را به اشتراک می گذارند و این نشان می دهد که خواب خوب از فرایندهای آنتی اکسیدانی حمایت می کند. درک ارتباط دو طرفه بین خواب و استرس در مگس سرکه می تواند بینش بیشتری را در مورد بیماری های انسان مدرن مانند اختلالات خواب و بیماری های مخرب عصبی ارائه دهد.

چرا ما می خوابیم؟ طی خواب، جانوران آسیب پذیر و بی تحرک می شوند و در برابر محیط پیرامون شان پاسخ دهی کمی دارند. آن ها قادر به غذا خوردن، تولید مثل و فرار از دست شکارچی نیستند. برخلاف این هزینه ای که خواب برای موجودات دارد اما تقریبا همه جانوران می خوابند که نشان دهنده این است که خواب یک فرایند ضروری و حفاظت شده طی تکامل است که از انسان تا مگس های سرکه را در بر می گیرد. مطالعات فراوان صورت گرفته نشان داده است که خواب برای سلامت عملکردی انسان ضروری است و بی خوابی اثر قابل توجهی روی عملکرد انسان می گذارد. در این مطالعه روی مگس های سرکه جهش یافته با خواب کوتاه، محققین نشان داده اند که بی خوابی جانور را شدیدا به استرس اکسیداتیو حاد حساس می سازد و خواب مناسب مقاومت به استرس اکسیداتیو را افزایش می دهد. در نهایت محققین پیشنهاد کرده اند که اگر خواب دارای اثرات آنتی اکسیدانی است، پس مطمئنا استرس اکسیداتیو نیز به نوبه خود خواب را تنظیم می کند. طبق این فرضیه، آن ها دریافته اند که کاهش استرس اکسیداتیو در مغز بوسیله بیش بیان ژن های آنتی اکسیدان در مغز منجر به کاهش مقدار خواب می شود. در مجموع، این نتایج به یک ارتباط دو طرفه بین خواب و استرس اکسیداتیو اشاره دارد: خواب به بدن برای مقابله با استرس اکسیداتیو کمک می کند و استرس اکسیداتیو نیز در عوض به القای خواب کمک می کند. این مطالعه نشان می دهد بی خوابی افراد را به استرس اکسیداتیو و بدنبال آن بیماری حساس تر می سازد و برعکس، مختل شدن پاتولوژیک پاسخ آنتی اکسیدانی می تواند منجر به بی خوابی و بیماری های مربوط به آن شود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه