تاریخ انتشار: چهارشنبه 08 خرداد 1392
بهبود عمکلرد نخاعی توسط سلول های بنیادی جنین انسان

  بهبود عمکلرد نخاعی توسط سلول های بنیادی جنین انسان

طبق تحقیقات به چاپ رسیده در مجله تحقیقات سلول های بنیادی BioMed ، پیوند سلول های بنیادی جنین انسان عملکرد حسی و حرکتی را در موش های مبتلا به آسیب نخاعی بهبود می بخشد.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان و به نقل از medicalxpress ؛این درمان که به صورت جایگزینی سلولی انجام می شود ساختار کلی نخاع را بهبود می بخشد و امید تازه ای برای درمان آسیب های نخایی در انسان  به شمار می رود.
پیوند سلول های بنیادی عصبی انسان به نخاع یک روش امید بخش برای بهبود عملکرد نخاعی پس از آسیب های وارد آمده به این بافت می باشد. در مطالعه ای که توسط تیم تحقیقاتی دکتر Sebastian van  در دانشگاه San Diego انجام شد ، در مجموع  45 موش ماده سه ماهه از نژاد Sprague-Dawley  که در آنها آسیب و له شدگی نخاعی ایجاد شد مورد بررسی قرار گرفتند. این موش ها به سه گروه تقسیم شدند. در گروه اول تزریق سلول های بنیادی در نخاع صورت گرفت . درگروه دوم تزربق دارونما انجام شد و به گروه سوم هیچ ماده ای تزریق نگردید.
در نهایت اثربخشی درمان توسط ترکیبی از اقدامات ، از جمله آزمون های عملکرد حسی حرکتی و ، حضور اسپاسم و سفتی عضلات  مورد بررسی قرار گرفت .این تیم تحقیقاتی موش هایی که در آنها پیوند سلول های بنیادی انجام شده با دو گروه دیگر که بدون تزریق بوده و یا دارونما دریافت کرده اند را مورد مقایسه قرار دادند. نتایج بهبود قابل توجهی را در گروه دریافت کننده سلول نشان داد. درگروهی که پیوند سلولی را دریافت کرده بود راه رفتن، روی پنجه قرار گرفتن، کاهش اسپاسم های عضلانی ، حساسیت به محرک های مکانیکی و حرارتی کاملا مشاهده گردید.
این مطالعه نشان داد که سلول های بنیادی جنین انسان ، با مشخصات ایمنی مطلوب می تواند یک نامزد برای سلول درمانی در بیماران مبتلا به تروما و آسیب های نخاعی باشد.
پایان مطلب /
 
ثبت امتیاز
نظرات
ﺳﻪشنبه, 14 خرداد,1392

مهرزاد

منم خسته شدم یعنی این روز میرسه منکه 4سال هس ضایع نخاعی شدم دوباره خوب بشم و صاف راه برم؟

شنبه, 11 خرداد,1392

ABBAS

یعنی اون روز میرسه که ما خوب بشیم و دوباره بتونیم راه بریم ؟؟؟؟
:(((

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه