تاریخ انتشار: چهارشنبه 08 خرداد 1392
یافته های جدید برای یک پیوند مغز استخوان موفقیت آمیز

  یافته های جدید برای یک پیوند مغز استخوان موفقیت آمیز

بیماریهای خونی مانند لوسمی ، multiple myeloma و myelodysplasia می توانند از سلول های غیر طبیعی مغز استخوان و نیچ این سلول ها توسعه پیدا کنند.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان و به نقل از medicalxpress ؛ محققان تا به حال نتوانسته اند عوامل واجزای تشکیل دهنده نیچ مغز استخوان را جایگزین کنند.این محققان دریافتند که حذف یک ژن در این نیچ باعث مرگ سلول های این ناحیه می شود.
این تیم تحقیقاتی به رهبری دکتر Hongbo Luo از دانشکده پزشکی Harvard نشان دادند که موش های فاقد ژن کد کننده آنزیمی به نام SH2 که حاوی(SHIP) inositol-5'-phosphatase-1 است قادر به ایجاد نیچ نرمال در مغز استخوان نمی باشند اما انتقال عوامل سلولی از موشهای نرمال و سالم می تواند این نیچ را در موش های جهش یافته بازسازی کند. 
باز سازی این محیط  می تواند تولید سلول های خونی را در مغز استخوان به حالت اولیه خود بازگرداند و همچنین نقص ها ی ایجاد شده در طحال و ریه را که ناشی از تولید غیر طبیعی  سلول های خونی می باشد اصلاح کند. این یافته ها را می توان موفقیت بزرگی در زمینه پیوند استخوان دانست.به گفته این محققان درآینده نزدیک می توان محیط مغز استخوان را توسط مهار کننده های SHIP بازسازی نمود.
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه