تاریخ انتشار: دوشنبه 01 مرداد 1397
ریز ضربان سازهای جدید برای اصلاح ریتم قلبی غیر طبیعی

  ریز ضربان سازهای جدید برای اصلاح ریتم قلبی غیر طبیعی

پژوهشگران دانشگاه کالیفرنیای جنوبی نشان داده اند که امکان ایمپلنت کردن ریز ضربان سازها به کیسه پری کاردی پیرامون قلب وجود دارد. این روش می تواند به اصلاح ضربان قلب در بزرگسالان و کودکان کمک کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، استفاده از ریز ضربان سازها که از طریق یک برش ساده و خیلی کوچک ایمپلنت می شوند و نیاز به استفاده از جراحی های تهاجمی ندارند، می تواند مشکلات مربوط به ضربان سازهای موجود را برطرف سازند.

سیستم های فعلی موسوم به transvenous، راه حل اولیه برای ایجاد ضربان های دائمی هستند اما بسیاری از بیمارانی که از ضربان های قلبی آهسته یا نا منظم رنج می برند، نمی توانند از این سیستم ها استفاده کنند. در این سیستم ها سیم های الکترود از طریق سیاهرگ ها به بطن یا دهلیز راست می رسد و اغلب فواصل طولانی را طی می کنند که این امر خود می تواند چالشی برای کار باشد و منجر به نارسایی قلبی شود. اما ریز ضربان سازها به راحتی در زیر پری کارد قلب ایمپلنت می شوند و کار ضربان سازهای transvenous را به خوبی انجام می دهند و با مشکلات مربوط به آن ها نیز همراه نیستند. برخلافtransvenousها که تنها برای بطن یا دهلیز راست به کار می روند، زیر ضربان سازها را می توان برای بطن چپ نیز استفاده کرد. این ریز ضربان سازها قابل کاربرد برای همه گروه های سنی هستند و می توانند مشکلاتی مانند ضربان آهسته و نامنظم را نیز بهبود ببخشند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه