تاریخ انتشار: چهارشنبه 10 مرداد 1397
کمک سلول های بنیادی به بیمار مبتلا به آنژین و بیماری های قلبی

  کمک سلول های بنیادی به بیمار مبتلا به آنژین و بیماری های قلبی

در حالی که در آمریکا تمرکز روی استفاده از سلول های بنیادی جنینی در تحقیقات به جای استفاده از سلول های بنیادی بالغ است، بسیاری از محققین از مزایای سلول های بنیادی بالغ برای درمان غافل شده اند. تعداد بیمارانی که برای بیماری های قلبی و آنژین در آمریکا تحت درمان با سلول های بنیادی قرار گرفته اند، روز به روز در حال افزایش است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از Stem-cells-news، دیوید لیچ که فردی اهل مینه سوتای آمریکاست، یکی از محدود افراد خوش شانسی است که طی یک کارآمایی بالینی مورد سلول درمانی قرار گرفت. لیچ برای بیش از 15 سال از مشکل آنژین رنج می برد و برای حل این مشکل راه کارهای درمانی مختلفی از جمله جراحی های بای پاس و هم چنین مصرف نیتروگلیسرین برای کاهش درد را امتحان کرد. آنژین روز به روز خونرسانی قلبی وی را کاهش داد و این امر منجر به نارسایی عضلات قلبی وی نیز شد. وی روزانه به طور میانگین دو بار دچار آنژین می شد و همین امر کیفیت زندگی وی را به طور قابل ملاحظه ای تحت تاثیر قرار داده بود.

 در همین راستا پزشکان تصمیم گرفتند که از سلول های بنیادی برای درمان وی استفاده کنند و به همین منظور آن ها سلول های بنیادی بالغ را از جریان خون بیماران گرفته و با استفاده از یک کاتتر به عضلات قلبی وی ایمپلنت کردند. هدف پزشکان بیشتر استفاده از این سلول های بنیادی برای نواحی بود که بیشتر تحت ایسکمی و کاهش جریان خون قرار گرفته بودند. بعد از سلول درمانی، بروز آنژین برای لیچ به یک بار در روز کاهش یافت و وی توانایی بیشتری برای پیاده روی و انجام کارهای روزه مره اش بدست آورد. پزشکان و محققین دخیل در این فرایند امیدوارند بتوانند در آینده ای نزدیک مجوز لازم برای استفاده از این سلول های بنیادی برای درمان آنژین را بدست آورند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه