تاریخ انتشار: دوشنبه 22 مرداد 1397
سلول های بنیادی و کمک به فرد مبتلا به فلج اطفال

  سلول های بنیادی و کمک به فرد مبتلا به فلج اطفال

بوهیر فرد 29 ساله ای است که در کودکی مبتلا به فلج اطفال شد و به همین دلیل در این سن برای اصلاح بدشکلی پاهایش متحمل جراحی شد. اگرچه طول اندام حرکتی اش بهبود یافته اما تغییر در قدرت عضلانی وی مشاهده نشد به همین دلیل وی بعد از مشاوره با متخصصی تصمیم به استفاده از سلول های بنیادی برای درمان گرفت.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از stem-cells-news، بوهیر برای انجام سلول درمانی با دکتر کرادیپ موهاجان در مرکز طب بازساختی StemRx مشاوره کرد و طی مشاوره تصمیم گرفته شد که وی یک دوره سلول درمانی اتولوگ به همراه فیزیوتراپی، یوگا و تغییر رژیم غذایی را دریافت کند. ظرف یک هفته بعد از سلول درمانی نتایج مشخص شد، قدرت عضلانی وی بهبود یافت و وی توانست بدون این که در پاهایش احساس خستگی کند مقداری راه برود.

سلول درمانی طبق اصولی عمل  می کند که منجر به فعال شدن چندین مسیر پیام رسانی سلول در سلول های بنیادی می شود و آن ها را ترغیب به رشد و تمایز به سلول های مورد نیاز در محیط دلخواه(در این جا عضلات) می کند. این سلول های بنیادی دارای قابلیت خودنوزایی و تکثیر و هم چنین تمایز به چندین نوع سلول دیگر از جمله سلول های عضلانی هستند. بنابراین در شرایطی مانند سندرم بعد از فلج اطفال، سلول درمانی به جای تسکیل علایم بیماری می تواند بیماری را به طور ریشه ای درمان کند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
پنجشنبه, 29 اردیبهشت,1401

مهدی

با سلام . این خبر در کدام مقاله ویا پایگاه خبری امده است . این خبر در کجا اتفاق افتاده . ادرسی از این مقاله و یا مرکز درمانی وجود دارد . لطفا خبری دارید به ایمیلم بفرستید

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه