تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 23 مرداد 1397
تکنیک زیست مهندسی جدید برای کمک به به ترمیم نواقص استخوانی

  تکنیک زیست مهندسی جدید برای کمک به به ترمیم نواقص استخوانی

محققین انستیتو تحقیقات بنیادی سلول های بنیادی نیویورک(NYSCF)، تکنیک جدید مهندسی استخوان را ایجاد کرده اند که می تواند درمان بیماران دچار نواقص استخوانی ناشی از آسیب یا بیماری را بهبود ببخشد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از news-medical.net، سوزان سالمون و همکارانش در NYSCF تکنیکی موسوم به مهندسی بافت اضافه کردن قطعه ای(SATE) را ابداع کرده اند و امیدوارند که این تکنیک بتواند در آینده این نزدیک زندگی میلیون ها بیماری که از آسیب های استخوانی ناشی از بیماری یا تروما رنج می برند بهبود ببخشد. هدف این امر کمک به بازگشت بیماران به زندگی طبیعی به کمک طب بازساختی  اعلام شده است.

در حال حاضر، نواقص استخوانی با استفاده از جایگزین های سنتتیک یا گرافت های استخوانی مشتق از بانک استخوان یا گرفته شده از جای دیگر بدن بیمار درمان می شوند که این امر با مشکلاتی مانند رد پیوند، عدم رگزایی مناسب گرافت و ... همراه است. گرافت های مشتق از سلول های بنیادی خود بیماران می تواند این محدودیت ها را برطرف سازد اما مهندسی یک گرافت با اندازه و شکل مناسب برای نواقص استخوانی بزرگ خود بسیار مشکل است. اما تکنیک SATE ابداعی بوسیله سوزان سالمون و همکارانش قطعات کوچکی از استخوان مهندسی شده  از سلول های بنیادی را ترکیب می کند و گرافت های بزرگ و فردی را تولید می کند که بر محدودیت های اندازه و شکل مربوط به گرافت های رشد یافته در آزمایشگاه غلبه می کند.

در مدل خرگوشی آسیب استخوانی، محققین ران جانور را اسکن کردند تا اندازه و شکل آسیب را ارزیابی کنند و سپس یک مدل گرافت مناسب را با استفاده از رویکرد SATE برای آن تولید کردند. داربست تولید شده بوسیله STAE یا سلول های پیش ساز مزودرمی مشتق از سلول های بنیادی پرتوان القایی انسانی پر کردند و آن را درون یک بیورآکتور قرار دادند که شرایط را برای یکپارچکی قطعات تشکیل دهنده گرافت فراهم کرد. سالمون و همکارانش براین باورند که این رویکرد می تواند تکنیکی آسان و همه کاره برای درمان نواقص استخوانی بیماران و افزایش کیفیت زندگی بیماران باشد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه