تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 23 مرداد 1397
نقش Tbx6 در تشکیل قلب و اسکلت از سلول های بنیادی

  نقش Tbx6 در تشکیل قلب و اسکلت از سلول های بنیادی

مطالعات زیادی سعی در شناسایی فاکتور رونویسی داشته اند که می تواند تشکیل مزودرم را بدون نیاز به سایر پروتئین های سلولی القا کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalnewstoday، در مطالعه ای جدید که تحت عنوان" Tbx6 Induces Nascent Mesoderm from Pluripotent Stem Cells and Temporally Controls Cardiac versus Somite Lineage Diversification " در مجله Cell Stem Cell به چاپ رسیده است. محققین دانشگاه تسوکوبا بیش از 50 فاکتور رونویسی را مورد غربالگری قرار دارند و دریافتند که Tbx6 به تنهایی می تواند تشکیل مزودرم را در سلول های بنیادی رشد یافته در آزمایشگاه تحریک کند و می تواند موجب شود که این سلول های بنیادی به سلول های قلبی عروقی یا سلول های عضلانی اسکلتی تبدیل شوند.

در این مطالعه محققین نشان دادند که تولید موقت Tbx6 منجر به تشکیل مزودرمی می شود که بعدا سلول های قلبی عروقی را تولید می کند، در حالی که بیان مداوم Tbx6 تشکیل مزودرم قلبی عروقی را سرکوب می کند و منجر به تشکیل مزودرمی می شود که بعدا سلول های عضلانی اسکلتی را تولید می کنند. آنالیزها این مطالعه ارتباط بین بیان اولیه Tbx6 و تمایز رده قلبی عروقی را نشان می دهد و محققین براین باورند که این مطالعه و مطالعاتی از این دست می توانند دیدگاه موجود در مورد تخصصی شدن رده ای را طی تکوین تغییر دهند.

همان طور که گفته شد، Tbx6 اثرات قابل توجهی روی تشکیل مزودرم و متعاقب آن تمایز سلول های بنیادی دارد و این می تواند درک فعلی در مورد تکوین مزودرم را افزایش دهد و روش های جدیدی را برای تقویت طب بازساختی در آینده پیشنهاد کند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه