تاریخ انتشار: پنجشنبه 25 مرداد 1397
پیشرفت های تحقیقاتی در زمینه آنتی بادی ها برای درمان آلزایمر

  پیشرفت های تحقیقاتی در زمینه آنتی بادی ها برای درمان آلزایمر

دو مطالعه جدید بوسیله پژوهشگران بیمارستان زنان بریگام نشان داده است که همه اشکال پروتئین آمیلوئید بتا(Aβ)، به یک اندازه در پیشرفت بیماری آلزایمر نقش ندارند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، با استفاده از روشی جدید برای آماده سازی و استخراج پروتئین و هم چنین تکنیکی جدید برای جست و جو برای کاندیدای های دارویی مناسب، محققین توانسته اند اهمیت تست کردن و هدف قرار دادن اشکال مختلف آمیلوئیدهای بتا را نشان دهند. مطالعه آن ها ممکن است به ایجاد درمان یا داروهای موثر و دقیق برای مهار و متوقف کردن پیشرفت آلزایمر کمک کند.

پروتئین های آمیلوئید بتا می توانند اشکال مختلفی داشته باشند: آن ها می توانند منومر باشند و یا این که به صورت پلاک های بزرگ و تجمع یافته باشند که براحتی بوسیله میکروسکوپ قابل مشاهده هستند. در واقع این منومرها مانند آجرهای لگو هستند که شروع به چسبیدن به یکدیگر می کنند و ساختارهای پیچیده ای با اشکال متنوع را شکل می دهند. اغلب مطالعات برای مطالعه آلزایمر از آمیلوئیدهای بتای سنتتیک استفاده کرده اند و تنها شمار اندکی از آن ها از آمیلوئید بتای مشتق از مغز انسانی استفاده کرده اند اما این پروتئین به صورت خالص نبوده است.

در یک مطالعه دکتر والش و همکارانش یک پروتکل استخراج ملایم را برای آماده سازی نمونه از بیماران آلزایمری ارائه کرده اند و توانستند نمونه هایی داشته باشند که درصد خلوص پروتئین آمیلوئید بتا در آن ها بیشتر باشد. در مطالعه ای دیگر نیز والش و همکارانش تست غربالگری را ایجاد کرده اند که قادر به یافتن داروهای بالقوه برای هدف قرار دادن اشکال سمی آمیلوئید بتا بود. این تکنیک جدید عصاره نمونه های مغزی بیماران آلزایمری و هم چنین نورون های مشتق از سلول های بنیادی بیماران آلزایمری را برای یافتن درمان های امیدوار کننده مورد غربالگری قرار داد و نشان داد که 1CC2 به عنوان یک آنتی بادی آمیلوئید بتا می تواند فرد را در برابر اشکال سمی آمیلوئید بتا به طور موثرتری محافظت کند. پیش بینی می شود که این تکنیک غربالگری اولیه می تواند در جست و جو برای شناسایی درمان های بالقوه برای آلزایمر در آینده مفید باشند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه