تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 06 شهریور 1397
سلول های بنیادی می توانند دلیل مفید بودن شیر مادر باشند

  سلول های بنیادی می توانند دلیل مفید بودن شیر مادر باشند

مدت هاست که شیر مادر به خاطر مزایای تغذیه ای که برای نوزاد دارد، مورد تاکید پزشکان و محققین است و از منظر تکوینی نیز برای نوزاد مهم است. محققین سه نوع سلول بنیادی را در شیر مادر کشف کرده اند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از Stem-cells-news، آمارها نشان می دهد که تنها یک سوم نوزادانی که متولد می شوند در یک هفته اول از شیر مادر تغذیه می کند. تعداد این نوزادان در هفته ششم به یک پنجم کاهش می یابد. در ماه پنجم، تنها سه درصد مادران می توانند از شیر خود برای تغذیه نوزاد استفاده کنند. این در حالی است که سازمان بهداشت جهانی به مادران توصیه می کند که حداقل تا ماه ششم نوزادشان را با شیر مادر تغذیه کنند.

دکتر مارک کرگان سرپرست تیم پزشکی مراقبت های بهداشتی و تجهیزات نوزاد کمپانی مدلا بر این باور است که وجود سلول های بنیادی در شیر مادر می تواند روی مشخصه های ژنتیکی نوزاد تاثیر گذار باشد. به عقیده محققین سلول های بنیادی موجود در شیر مادر از زمان جدا شدن نوزاد از جفت در زمان می توانند روی ویژگی های نوزاد در ابتدای نوزادی اثر گذار باشند. کرگان بر این باور است که شیر مادر از جمله منابعی است که در آن بیش از یک نوع سلول بنیادی وجود دارد و همین امر ویژگی های فعالیت زیستی (Bioactivity) خاصی را به آن می بخشد که می تواند برای نوزادی که از شیر مادر تغذیه می کند سودمند باشد. این یافته ها نشان می دهد که فاکتورهای بی شماری در شیر مادر وجود دارد که ما در مورد آن ها زیاد نمی دانیم و هر کدام مزیت های خاص خود را دارند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه