تاریخ انتشار: شنبه 18 خرداد 1392
تولد زودرس و انتخابی باعث بروز بیماری ها در نوزاد می شود
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی :

  تولد زودرس و انتخابی باعث بروز بیماری ها در نوزاد می شود

عضوهیات علمی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی گفت : تولد زودرس و انتخابی نوزاد با استفاده از روش سزارین موجب می شود بیماری هایی همچون زردی ، ،مشكلات تنفسی ، بی قراری و اختلالات دستگاه گوارش در نوزاد بروز كند.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان، دكتر'ناهید خداكرمی ' افزود: آمار افزایش سزارین در كشور زنگ خطری است كه سبب نگرانی دلسوزان حوزه سلامت شده است زیرا با استفاده از این روش بسیاری از مادران خواهان این هستند كه زودتر از موعد فرزند خود را به دنیا اوردند و این كار موجب تولد زودرس نوزاد و بروز عوارض جدی در بدن وی می شود . 
وی اظهار داشت : تولد انتخابی و عمدتا به دنیا آوردن زودتر نوزاد و قبل از رسیدگی كامل ( بین ۴ تا ۲ هفته قبل از زمان تولد ) عوارض بلند مدت و كوتاهی مدتی برای نوزاد به دنبال دارد و با وجودی كه نوزاد پس از تولد به ظاهر نوزادی طبیعی و مناسب است اما حداكثر ۴۰ روز پس از تولد ممكن است عوارض بیماری ها بروز كند . 
خدا كرمی خاطرنشان كرد : این عوارض ممكن است زردی بالا، اختلالات دستگاه گوارش و یاحتی بی قراری باشد و در برخی از موارد نوازد نیاز به بستری شدن در بخش مراقبت های ویژه دارد.از سوی دیگر بیش فعالی ، آسم ، دیابت و مشكلات عاطفی و ارتباطی از جمله عوارض بلندمدت تولد زودرس نوزادان است. 
وی یادآور شد : افزایش سزارین در كشور سلامت نسل آینده را درمعرض خطر جدی قرار داده است . در حال حاضر اغلب زایمان ها در كشور چه در بیمارستان های خصوصی و چه دولتی به روش سزارین است . 
خدا كرمی گفت : روش سزارین برای مادرانی كه فرزند سوم و یا چهارم خود را به دنیا می آورند بسیار خطرناك است و خطر مرگ را به همراه دارد .بنابراین استفاده از این روش برای كشور ایران كه سیاست افزایش جمعیت را دنبال می كند ، مطلوب نیست . 
به گزارش ایرنا، به گفته وی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشكی در سال های اخیر سعی كرده است كلاس های آموزشی ویژه مادران باردار و دوره های توانمند سازی ماماها را با هدف ترویج زایمان طبیعی برگزار كند ولی متاسفانه هنوز آمار سزارین در كشور بالاست . 
خداكرمی خاطرنشان كرد : برای كاهش آمار سزارین در كشور باید تعرفه زایمان طبیعی و سزارین به صورت یكسان تعریف شود . همچنین سازمان های بیمه گر نسبت به عقد قرار داد با ماماها اقدام كنند وحضور ماما در تیم پزشك خانواده ضروری تلقی شود. 
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه