تاریخ انتشار: یکشنبه 19 خرداد 1392
تسهیل شناسایی سلول های بنیادی خطرناک

  تسهیل شناسایی سلول های بنیادی خطرناک

آزمایش جدید سلول های بنیادی ممکن است خطر تشکیل تومور را کاهش دهد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از theconversation،محققان استرالیایی آزمایشی را برای شناسایی سلول های بنیادی خطرناک طراحی کرده اند.منظور از نوع خطرناک سلول های بنیادی آن هایی هستند که که بعد از تزریق داخل بافت تومور ایجاد می کنند. سلول های بنیادی ممکن است برای کمک به قسمت های آسیب دیده بدن استفاده شوند.آزمایش جدید ازخطر تشکیل تومورهای ناخواسته می کاهد. از این نوع سلول ها جهت مطالعه بیماری هایی نظیر دیابت ، مشکلات قلبی و اختلالات  مغزی می توان استفاده کرد.

مطالعه صورت گرفته توسط محققان 5 سال به طول انجامیده است .آن ها سلول های به دست آمده ازانواع متفاوت روش های استفاده شده برا ی ایجاد iPS یا سلول های پرتوان القایی را با سلول های بنیادی جنینی انسان مقایسه نموده اند. سلول های مشکل ساز را می توان از روی تجمع سلول های تشکیل شده از سلول ها تشخیص داد. در مورد سلول های iPS با استفاده از تکنیک های استاندارد که  تغییرات ایجاد شده در ساختار   DNA را بررسی می کند ، احتمال بیشتری برا ی تشکیل تومور وجود دارد. روش هایی که در آن ها DNA تغییر نمی کند، روش های ایمن تری هستند بنابراین روش ایجاد iPS انسانی بسیار مهم است.تومورهایی که از برخی از این سلول ها ایجاد می شوند تراتوما نامیده می شوند.

به عقیده سایر پژوهشگرن موفقیت این گروه بسیار مهم است زیرا به کارگیری این آزمون امکان شناسایی عوامل سلولی ایجاد کننده توموررا فراهم می کند.

پایان  مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه