تاریخ انتشار: شنبه 28 مهر 1397
درمان جدیدی که مانع از رد پیوند می شود

  درمان جدیدی که مانع از رد پیوند می شود

یک استراتژی درمانی جدید می تواند نرخ موفقیت پیوند سلول های بنیادی را افزایش دهد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، این رویکرد جدید ارائه شده بوسیله محققین دانشگاه کوئینزلند، نیاز به مطابق بودن اهدا کننده و گیرنده را مرتفع می سازد و نیاز به داروهای سرکوب کننده ایمنی برای مهار رد پیوند را مرتفع می سازد و موجب می شود که سلول درمانی و استفاده از سلول های بنیادی به صورت گزینه ای عمومی تر برای بیماران بیشتر در آید.

دکتر پاتل و همکارانش دریافته اند که استفاده از داروهای سرکوب کننده ایمنی اثر منفی روی سلول های بنیادی پیوند شده دارد. بیمارانی که سلول های بنیادی اهدایی را از افراد غیر وابسته دریافت می کنند، به طور معمول نیازمند استفاده از داروهایی هستند که سیستم ایمنی آن ها را سرکوب کند و مانع از رد پیوند شود. اما تحقیقات پاتل و همکارانش نشان داده اند که زمانی که از تزریق سلول های بنیادی برای ترمیم عروق خونی استفاده می شود، این سلول ها بوسیله داروهای سرکوب کننده ایمنی آسیب می بینند. این مطالعه نشان داده است که بدون داروهای سرکوب کننده ایمنی، سلول های بنیادی مورد استفاده عملکرد بهتری دارند و می توانند فرایندهای ترمیم و بازسازی را به نحو بهتری انجام دهند.

به عنوان راه حلی برای عدم استفاده از داروهای سرکوب کننده و در عین حال عدم رد پیوند سلول های بنیادی، دکتر پاتل و همکارانش از استراتژی استفاده کردند که دو نوع سلول بنیادی را با هم ترکیب می کند و یکی از این سلول های بنیادی دارای ویژگی های سرکوب کننده ایمنی است. زمانی که این دو سلول با یکدیگر تزریق شوند، سلول های بنیادی زنده مانده و بدون نیاز به مصرف داروهای سرکوب کننده ایمنی زنده می مانند. این راه حل خلاقانه که جزئیات بیشتری از آن منتشر نشده است، این اطمینان خاطر را ایجاد می کند که این درمان بتواند به خوبی در آینده برای بیماران استفاده شود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه