تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 01 آبان 1397
تولید سلول های مویی حسی در آزمایشگاه برای کمک به شنوایی

  تولید سلول های مویی حسی در آزمایشگاه برای کمک به شنوایی

محققین دانشگاه برن برای اولین بار در شرایط آزمایشگاهی پیش سازهای سوماتیک را به سلول های گوش داخلی انسان موسوم به سلول های مویی تمایز داده اند تا منشا آن ها را بررسی کنند. این مطالعه می تواند منجر به ایجاد درمان های جدید برای اختلالات شنوایی در آینده شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، حدود 5 درصد جمعیت دنیا از اختلالات شنوایی رنج می برند و این امر بار اقتصادی-اجتماعی زیادی را به جوامع مختلف تحمیل کرده است. گروهی از محققین دانشگاه برن گام بزرگی به سمت ایجاد روش جدیدی که منجر به درمان های جدید برای اختلالات شنوایی شود برداشته اند. در این مطالعه آن ها برای اولین بار توانسته اند تکوین سلول های مویی انسانی که مسئول دریافت صوت در گوش داخلی هستند را در شرایط آزمایشگاهی شبیه سازی کنند. در این مطالعه آن ها روشی را برای جداسازی پیش سازهای سلولی موجود در بخش حلزونی گوش جنینی انسان طراحی کردند و این پیش سازها را با بهینه سازی شرایط  کشت آزمایشگاهی به سلول های مویی دارای عملکرد تمایز دادند. تولید این سلول های مویی ابزار مناسبی را تست کردن درمان های دارویی جدید به طور مستقیم روی سلول های انسانی فراهم می کند.

سلول های مویی به صورت گیرنده های صوت عمل می کنند و به ویبره یا لرزش ناشی از صورت پاسخ می دهند. این پاسخ به صورت آزادسازی پیام رسان های شیمیایی است که به نوبه خود موجب تحریک سلول های گانگلیونی مارپیچی می شوند. این سلول ها عصب شنوایی را شکل می دهند که اطلاعات را به مغز منتقل می کند تا این اصوات در آن جا درک شوند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه