تاریخ انتشار: شنبه 05 آبان 1397
مری مهندسی شده دارای عملکرد می تواند راه را برای کارآزمایی های بالینی هموار سازد

  مری مهندسی شده دارای عملکرد می تواند راه را برای کارآزمایی های بالینی هموار سازد

اولین مری مهندسی شده از سلول های بنیادی بوسیله محققین دانشگاه UCLA در شرایط آزمایشگاهی تولید شده و با موفقیت به موش پیوند شده است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، در این مطالعه جدید محققین از داربست مری رت و سلول های لوله گوارش انسانی برای رشد لوله های مهندسی شده شبه مری استفاده کرده و یک ساختار با لایه های سلولی متفاوت را ایجاد کرده اند.. این ساختار مهندسی شده به موش ها پیوند شده و ظرف مدت یک هفته توانست با سیستم خونی جانور ارتباط برقرار کند و خون رسانی مربوط به خودش را داشته باشد. این امر برای عملکرد صحیح مری و عملکرد انقباض رو به پایین آن مهم است. محققین این دستاورد را گام مهم و رو به جلویی در زمینه طب بازساختی می دانند و بر این باورند که این رویکرد نه تنها منجر به ترمیم یا جایگزینی بافت ها و اندام های از دست رفته می شود، بلکه احتمال رد پیوند بافت یا اندام بعد از پیوند را به حداقل می رساند.

در حال حاضر از هر 3هزار نوزادی که در سراسر دنیا متولد می شوند، یک نفر از آن ها دچار نقص های مروی تهدید کننده حیات فرد هستند و دستاورد این مطالعه می تواند راه را برای انجام کارآزمایی های بالینی و استفاده از این مری مهندسی شده برای افراد نیازمند هموار می سازد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه